رییس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به لایحه ارتقا بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت گفت: پرستاران بخش خصوصی از متضررترین افراد بین بخش های پرستاری محسوب می شوند .

غضنفر میرزابیگی‌ در همایش پرستاران استان تهران با بیان اینکه در زمان حاضر به تعداد بیمارستان های خصوصی ، تصمیم گیرنده دراین حوزه داریم،‌گفت:‌ نتیجه گیری در بخش خصوصی دیر اتفاق می افتد .
میرزابیگی گفت:‌ پرستاران بخش خصوصی در صورت عملیاتی شدن تعرفه گذاری خدمات و همچنین لایحه ارتقا بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت اگر از بخش دولتی و تامین اجتماعی ، سبقت نگیرند ، عقب می مانند.
وی اظهار امیدواری کرد که پرستاران بخش خصوصی در این راستا تعاملات خوبی با سازمان نظام پرستاری داشته باشند.
وی همچنین در خصوص لایحه ارتقا بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت گفت:‌درا ین لایحه هشت ساعت از ساعات کاری پرستار کم می شود و ساعت کار در شیفت های شب و ایام تعطیل با ضریب یک و نیم و کار در عصر نیز با ضریب یک و دو دهم محاسبه می شود .
به گفته میرزابیگی شیفت های کاری یاد شده معمولا پرستار ندارد و ضرر آن نیز متوجه مردم و بیمان می شود.
وی در خصوص نوع پرداخت ها در این لایحه نیز گفت :‌ نوع پرداخت‌ها نیز بر اساس این لایحه به دو صورت مبتنی بر عملکرد و ثابت در نظر گرفته می‌شود که در نوع مبتنی بر عملکرد جایگاهی برای پرستاران بداخلاق وجود ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به عملیاتی کردن آزمون جامع پرستاری (RN) اشاره کرد و گفت : پرستاران در همه جای دنیا هر چهار سال یک بار این آزمون را می دهند و اگر قبول نشدند باید بر کنار شوند اما با توجه به معضلاتی که در کشور ما وجود دارد نمی توانیم مخاطره چنین اقدامی را بپذیریم.
رییس کل نظام پرستاری افزود : باید به جنبه های مثبت آزمون یاد شده توجه کرد و این موضوع را در نظر بگیریم که اگر یک پرستار این آزمون قبول شد ،‌چه مزایایی را می تواند بگیرد.
وی همچنین به عضو شدن پرستاران در بیمه مسوولیت مدنی نظام پرستاری تاکید کرد و گفت:‌ پرستاران تلاش کنند که شامل این بیمه شوند تا اگر مشکلی برای آنها پیش آمد در امر دیه مشکلی نداشته باشند.
به گزارش ایرنا، میرزابیگی در رابطه با اصلاح جایگاه مدیریتی پرستاران در ساختار دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت گفت:‌ در این خصوص موافقت هایی از وزیر بهداشت کسب شده است.
وی تاکید کرد :‌دفاتر پرستاری دانشگاه‌ها در این زمینه با سازمان همکاری کامل دارندو لازم است دفتر پرستاری وزارت بهداشت کمی از حالت انفعال حاضر خارج شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش همچنین به کمبود نیروی پرستار به عنوان یک معضل اشاره کرد و گفت: بر اساس استاندارد های موجود به ازای هر تخت بیمارستانی 8/1 نفر پرستار باید باشد که هنوز به این میزان نرسیده ایم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha