نماینده‌ کارگروه پزشکان خانواده‌ روستایی انجمن پزشکان عمومی ایران گفت: «مهم‌ترین درخواست پزشکان خانواده‌ روستایی برقراری امنیت شغلی با تبدیل وضع از قراردادی به پیمانی و رسمی و پایان بلاتکلیفی ۱۰ ساله‌ ناشی از قرارداد سالانه است.»‌

سلامت نیوز:نماینده‌ کارگروه پزشکان خانواده‌ روستایی انجمن پزشکان عمومی ایران گفت: «مهم‌ترین درخواست پزشکان خانواده‌ روستایی برقراری امنیت شغلی با تبدیل وضع از قراردادی به پیمانی و رسمی و پایان بلاتکلیفی ۱۰ ساله‌ ناشی از قرارداد سالانه است.»‌

به  گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند،هادی علیجان‌زاده در توضیح بیشتر گفت:  «درخواست دیگر ما پایبندی وزارت بهداشت به تعهدات و وعده‌هایش در افزایش توانمندی پزشکان خانواده است. وزارت بهداشت از تخصص پزشک خانواده صحبت می‌کند درحالی‌که همچنان سرنوشت دانش‌آموختگان و دانشجویان دوره‌ MPH و وضع ادامه‌ تحصیل آنان در این رشته مبهم است.»

 علیجان‌زاده با تأکید بر این‌که تشکیل شورای پزشکان خانواده در وزارت بهداشت از دیگر درخواست‌های مهم پزشکان خانواده‌ روستایی است، افزود: «در دستورالعمل پزشک خانواده به ترکیب دقیق اعضای هیأت امنای روستا اشاره‌شده و پزشکان خانواده را موظف به تشکیل جلسات منظم با هیأت امنای روستا کرده است. اما در مقابل، صرفا به هماهنگی ستادهای اجرایی شهرستانی، دانشگاهی و ملی با تمام ذی‌نفعان برنامه که مهم‌ترینش همان پزشکان خانواده هستند، اشاره شده و درخصوص چگونگی این هماهنگی هیچ توضیحی نداده است.»


او ادامه داد: « وقتی ما پزشکان خانواده خود را نیازمند هماهنگی با معتمدان روستاهای چند‌صد نفر جمعیت می‌دانیم، چطور مدیران ارشد وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه خود را بی‌نیاز به مشورت با معتمدان جامعه‌ بزرگ پزشکان خانواده می‌دانند؟ دستورالعمل از واژه‌ هماهنگی با نمایندگان پزشکان خانواده استفاده کرده که متاسفانه طی ۱۰‌سال گذشته نه‌تنها هماهنگی که هیچ مشورتی هم انجام نشده است. درحالی شاهد کم‌توجهی به نمایندگان پزشکان خانواده هستیم که سال‌هاست تشکیل شورای بهورزی به تصویب وزارت بهداشت رسیده است. آیا مشورت با معتمدان و منتخبان پزشکان خانواده ارزشی کمتر از مشورت با معتمدان روستا و منتخبان بهورز دارد؟»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha