یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 151447

یک کارشناس طب سنتی با اشاره به اینکه رنگ‌‌ لباس و دکوراسیون منزل بر مزاج افراد تأثیر می‌گذارد, گفت: دکوراسیون فلزی موجب افزایش سردی و خشکی بدن افراد می‌شود و دکوراسیون چوبی بدن را به‌سمت گرمی سوق می‌دهد.

سلامت نیوز: یک کارشناس طب سنتی با اشاره به اینکه رنگ‌‌ لباس و دکوراسیون منزل بر مزاج افراد تأثیر می‌گذارد, گفت: دکوراسیون فلزی موجب افزایش سردی و خشکی بدن افراد می‌شود و دکوراسیون چوبی بدن را به‌سمت گرمی سوق می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, سید جواد علوی اظهار داشت: حالات روحی و روانی یا اعراض نفسانی مهم‌ترین نقش را در حفظ سلامتی و درمان بیماری به‌عهده دارند زیرا به‌سرعت، قوا و افعال را تحت تأثیر قرار می‌دهند، از میان اصول 6گانه سلامتی اعراض نفسانی سریع‌ترین اثربخشی را دارد.

به‌گفته وی به‌عنوان مثال اگر کسی دچار سردی بر مزاج وی غلبه کرده باشد؛ اگر در محیطی قرار گیرد که عصبانی شود یا کسی وی را عصبانی کند, به‌راحتی و بدون دریافت دارویی بدن وی گرم می‌شود.

این کارشناس طب سنتی افزود: بسیاری از پزشکان طب سنتی به افرادی که غمگین هستند, پیشنهاد می‌کنند در محیط‌های شاد قرار گیرند چرا که شادی و نشاط مزاجش گرم و تر است و برای سردمزاجان شادی معتدل مناسب است.

وی اضافه کرد: حتی رنگ لباسشان را تغییر دهند که خود در تغییر مزاج افراد مؤثر است، به‌عنوان مثال رنگ‌های تند مانند قرمز و نارنجی از رنگ‌های گرم محسوب می‌شود که پوشیدن لباس‌هایی به این رنگ خود در گرم کردن بدن نقش دارد.

افراد عصبانی لباس آبی یا یاسی بپوشند

علوی ادامه داد: افراد عصبانی بهتر است از رنگ‌هایی مانند آبی, یاسی و .. استفاده کنند چرا که رنگ‌های خنک محسوب شده و به آرامش آنها کمک می‌کند.

دکوراسیون فلزی موجب افزایش سردی و خشکی بدن افراد می‌شود

این کارشناس طب سنتی گفت: حتی دکوراسیون داخلی خانه نیز بر مزاج تأثیر دارد, دکوراسیون فلزی موجب افزایش سردی و خشکی بدن افراد می‌شود.

علوی بیان داشت: البته سیستم هوشمند بدن انسان به‌سمت گرمی تمایل بیشتری دارد و بسیاری از افراد دکوراسیون چوبی را برای منزلشان می‌پسندند.

وی خاطرنشان کرد: حتی بسیاری از افراد با وجود نداشتن کابینت‌های چوبی از چسب‌هایی با رنگ چوب کابینت‌های فلزی منزلشان را می‌چسبانند که خود نشانه این است که مردم به گرمی تمایل بیشتری نشان می‌دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha