معاون مشارکتهای سازمان بهزیستی کشور از رعایت نکردن سه درصد سهمیه استخدامی معلولان توسط برخی از دستگاههای اجرایی انتقاد کرد.

شمس الدین درویش پور  در نشست اشتغال افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متأسفانه در بکارگیری افراد تحصیل کرده نسبت به سهم سه درصد شاغلین در دستگاهها توجه کمی می شود که ضرورت دارد دستگاههای اجرایی به خصوص در این استان به این مسئله توجه بیشتری نمایند.

وی با این حال از رشد آمار استخدام معلولین در کشور خبر داد و یادآور شد: آمار اشتغال افراد تحت پوشش این سازمان در سال 83 تنها 2 هزار و 500 نفر بوده است که پیش بینی می شود این آمار تا پایان سال جاری به بیش از 40 هزار نفر برسد.

وی استفاده افراد تحت پوشش از تسهیلات بانکی برای ایجاد بنگاه های اقتصادی زود بازده، ایجاد شهرک اشتغال ویژه معلولان، تشکیل صندوق تامین مالی، کارگاههای جامع کار آفرینی و مراکز مشاوره برای توانمند کردن خانواده های تحت پوشش را از جمله برنامه های این سازمان در راستای اشتغال مددجویان برشمرد.

درویشی پور بیان کرد: همچنین مراکز کارآفرینی و کاریابی سازمان بهزیستی در استانها راه اندازی شده است که این مراکز معلولان و سایر افراد تحت پوشش را بر اساس تخصص به بازار کار معرفی می کنند.

وی جمعیت هدف کهگیلویه و بویراحمد را مورد توجه جدی سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد و افزود: تلاش می شود تا معلولان و افراد تحت پوشش حمایت این سازمان در قالب تعاونیها در بخش صنایع دستی، گلخانه ای و دیگر مشاغل در استان، اشتغال یابند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تمام تلاش نهادهای حمایتی باید در جهت کار آفرینی، ایجاد فرصتهای اشتغالزایی پایدار، خود کفایی و ایجاد زمینه برای خارج کردن جامعه هدف از چتر حمایتی خود باشد.

قوام نوذری با بیان اینکه در استان 28هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و 108هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) می باشند، افزود: براساس برآوردها از تقاضاهای افراد تحت چتر حمایتی نهادها، کمکهای مالی، اشتغال و مسکن نیازهای اساسی این افراد است.

وی اظهار داشت: باید به کمک دستگاههای بهزیستی، بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی (ره)، تعاون، فنی و حرفه ای، کار و امور اجتماعی و همکاری بانکها و صندوق تعاون با توجه به منابع، به تقاضاهای این افراد رسیدگی و چرخه کار آفرینی در جهت خود کفایی آنان فراهم شود.

نوذری گفت: حمایت همه جانبه مالی و اعتباری، توجه به تولیدات و محصولات و مساعد کردن زمینه برای عرضه در بازار و ارتقاء آموزشهای لازم برای تولید بهتر و بیشتر افراد تحت پوششی که به خودکفایی رسیده اند، ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha