یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 152303

عضو ناظر مجلس در شورای عالی حفاظت از محیط زیست، با انتقاد از خسارت عوامل محیط زیستی به سلامت و اقتصاد کشور، گفت: متاسفانه مدیریت نادرست منابع آب و عدم انجام مطالعات زیست محیطی مناسب باعث شده امروزه با معضل ریزگردها در کشور روبرو باشیم.

سلامت نیوز: عضو ناظر مجلس در شورای عالی حفاظت از محیط زیست، با انتقاد از خسارت عوامل محیط زیستی به سلامت و اقتصاد کشور، گفت: متاسفانه مدیریت نادرست منابع آب و عدم انجام مطالعات زیست محیطی مناسب باعث شده امروزه با معضل ریزگردها در کشور روبرو باشیم.

عباس پاپی‌زاده در گفت وگو با خانه ملت، درباره فعالیت شورای عالی حفاظت از محیط زیست، افزود: رئیس شورای عالی حفاظت از محیط زیست رئیس جمهور است که برخی اعضای آن نیز از وزاری جهاد کشاورزی، کشور،‌ راه و شهرسازی و رئیس سازمان محیط زیست تشکیل شده‌اند و از سوی مجلس نیز یک نفر به عنوان عضو ناظر در این شورا انتخاب می‌شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شورای عالی محیط زیست بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در مورد امور محیط زیستی کشور است، ادامه داد: این شورا در تصمیم‌گیری نسبت به مسایل مربوط به مشکلات محیط زیستی ناشی از صنایع و مباحث عمرانی در کشور دخالت دارد و با توجه به اینکه طی چند سال گذشته عوارض زیست محیطی خسارت زیادی را به اقتصاد کشور و سلامت مردم وارد کرده لذا به نظر می‌رسد امروزه موضوعات زیست محیطی در اولویت قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد:‌ واقعیت آن است که بروز ریزگردها پدیده نوظهوری در کشور است که ناشی از مدیریت غلط منابع آب، عدم انجام مطالعات زیست محیطی مناسب و همچنین بحث احداث سدها است که باعث شده امروزه با معضل ریزگردها در کشور روبرو باشیم.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی حفاظت از محیط زیست، گفت: از سویی دیگر بحث آلایندگی در شهرهای پرجمعیت موضوعات مهمی است که سلامت کشور را تهدید می‌کند لذا این مهم نیز ازمواردی است که اگر توجه ویژه‌ای را در این زمینه داشته باشیم می‌توانیم هزینه‌های وارده به اقتصاد کشور را جبران کنیم./


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha