دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 152352

گرچه عموم مردم خوردن پوست، جگر یا بال مرغ را به علت آلوده بودن به سرب یا هورمون مناسب نمی‌دانند، یک مقام مسئول در حوزه کشاورزی ادعای آلوده بودن آن را رد می‌کند.

تزریق هورمون به مرغ، شایعه‌ای فراگیر

سلامت نیوز: گرچه عموم مردم خوردن پوست، جگر یا بال مرغ را به علت آلوده بودن به سرب یا هورمون مناسب نمی‌دانند، یک مقام مسئول در حوزه کشاورزی ادعای آلوده بودن آن را رد می‌کند.

رئیس بخش پرورش و اصلاح نژاد مرغ جهاد کشاورزی مازندران در گفت‌وگو با آنا با بیان اینکه پوست مرغ به هیچ وجه به سرب آلوده نیست، گفت: به علت اینکه پوست مرغ چرب است، عموما این بخش از سوی مردم مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما این موضوع هیچ ارتباطی با وجود سرب ندارد.

عباس زارع افزود: البته درصد چربی پوست مرغ با توجه به اینکه در زمره گوشت سفید محسوب می‌شود، نسبت به گوشت قرمز چندان قابل توجه نیست، اما این بخش نسبت به دیگر بخش‌های لاشه مرغ چربی بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه آلوده بودن پوست مرغ به سرب یا آلودگی جگر و بال مرغ به هورمون، ادعایی مستند نیست، ادامه داد: تزریق هورمون به مرغ شایعه‌ای بزرگ و فراگیر است، چرا که نه تنها در ایران بلکه در هیچ جایی از دنیا هورمونی به مرغ تزریق نمی‌شود.

رئیس بخش پرورش و اصلاح نژاد مرغ جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: البته به مرغ انواع آنتی‌بیوتیک‌ها تزریق می‌شود که برای باقی نماندن این مواد در لاشه مرغ باید از آخرین دوره تزریق تا کشتار 10 روز گذشته باشد.

وی عنوان کرد: اینکه گفته می‌شود هورمون‌ها در جگر مرغ جمع می‌شوند صحت ندارد، چرا که صرف نظر از شایعه بودن تزریق هورمون، در این صورت نیز باز هورمون در یک نقطه بدن نمی‌ماند و باید کل لاشه آلوده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha