ژوئیهٔ سال ۲۰۰۵ میلادی گزارش‌های رسمی از مسئولین دولتی چندین کشور در مورد همه‌گیری ویروسی به نام H5N1 در مرز برخی کشورها به OIE داده شد.پس از آن بود که سایه شوم یک بیماری خطرناک بیش از پیش در جهان احساس شد.تمام دانستنی های مهم در خصوص این بیماری را در یک پوستر آموزشی جمع آوری کرده ایم. وت پارس شما را به ادامه مطلب دعوت می کند.

اینفوگرافیک/همه چیز در مورد آنفلوآنزای مرغی

سلامت نیوز: ژوئیهٔ سال ۲۰۰۵ میلادی گزارش‌های رسمی از مسئولین دولتی چندین کشور در مورد همه‌گیری ویروسی به نام H5N1 در مرز برخی کشورها به OIE داده شد.پس از آن بود که سایه شوم یک بیماری خطرناک بیش از پیش در جهان احساس شد.تمام دانستنی های مهم در خصوص این بیماری را در یک پوستر آموزشی جمع آوری کرده ایم. وت پارس شما را به ادامه مطلب دعوت می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت وت پارس، بسیاری از موارد کوچک و بزرگ علمی و یا حتی غیرعلمی را می توان با روش های مختلفی منتشر کرد تا خواننده درک بهتری از موضوع داشته باشد.یکی از این راه های آموزشی مناسب استفاده از پوسترهای آموزشی و اینفوگراف هاست. موردی که سایت وت پارس در آن در کشور ایران پیشتاز است و به عنوان نخستین سایت در این زمینه ، به انتشار پوسترهای آموزشی و اینفوگراف های علمی در خصوص علم دامپزشکی و علوم حیوانات در قالب طرحی با عنوان اینفووت (InfoVet) می پردازد.در این پوستر آموزشی راهنمایی جامع و کامل در خصوص معرفی کامل بیماری آنفلوآنزای مرغی را برای شما تدوین و تهیه کرده ایم.برای بزرگ نمایی بر روی تصویر کلیک نمایید تا تصویر را در سایز اصلی مشاهده نمایید.در این پوستر شما با چرخه این بیماری ، راه های انتقال و علائم تشخیصی بیماری آنفلونزای مرغی آشنا خواهید شد.

همه چیز درباره آنفلوای مرغی

برای بزرگ نمایی روی تصویر کلیک نمایید

موارد ابتلای انسان به بیماری آنفلونزای مرغی یا آنفلونزای طیور ، تنها در چهار کشور ویتنام، تایلند، اندونزی و کامبوج مشاهده شده‌است. همچنین موارد معدودی از انتقال انسان به انسان ثبت شده‌است. شیوع ویروس H5N1 در ژاپن، مالزی و جمهوری کره بطور کامل کنترل شد.پرندگان آبزی وحشی به‌عنوان منابع طبیعی ویروس آنفلوآنزای نوع A شناخته شده‌اند. پرندگان مهاجر می‌توانند فرم ضعیف این ویروس را برای مسافتهای طولانی با خود حمل کنند بدون اینکه علائمی را از خود نشان دهند و یا در تعداد بالایی دچار مرگ و میر شوند. در این پرندگان همچنین فرم قوی ویروس آنفلوآنزای طیور بندرت جدا شده‌است. بنابر این نقش این پرندگان در پخش آنفلوآنزای طیور با قدرت بیماری زایی قوی ناشناخته باقی می‌ماند.کنترل کامل رشد ویروس H5N1 در طیور و مقایسه سریع آن با نتایج قبلی برای ارزیابی میزان ریسک آلودگی این ویروس در جهان ضروری می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha