این فیلم داستان سه تا بطری پلاستیکی است، خالی و دورانداخته شده. قراره مسیر سفر آن‌ها تغییر کند که حاصل آن، چیزی جز تاثیر برسرنوشت زمین نیست.

فیلم/سرنوشت بطری‌های پلاستیکی به کجا ختم می‌شود؟

سلامت نیوز: این فیلم داستان سه تا بطری پلاستیکی است، خالی و دورانداخته شده. قراره مسیر سفر آن‌ها تغییر کند که حاصل آن، چیزی جز تاثیر برسرنوشت زمین نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از گمانه، بطری شماره یک مانند صدها میلیون تن براداران پلاستیکی اش، از محل های دفن زباله سر در می‌اورد. محل بزرگ دفن زباله هر روز گسترده‌تر می‌شود و زباله‌های بیشتری آمده و جای بیشتری می‌گیرند. پلاستیک‌ها لابه لای سایر زباله‌ها فشرده می‌شوند، آب باران از میان زباله‌ها عبور کرده و جذب ترکیبات متشکل آن‌ها که قابل حل در آب هستند، می‌شود که برخی از اینها بسیار سمی هستند. با هم، مخلوط مضری به نام شیرآبه درست می‌کنند، که می‌تواند به اب‌های زیرزمینی و خاک و جریانهای آب رفته و اکوسیستم و زندگی حیات وحش را مسموم کنند. بطری شماره یک، هزار سال رنج‌اور طول کشیده تا تجزیه شود. سفر بطری دوم عجیب تر است اما متاسفانه بهتر نیست. آن در جویباری شناورشده که به نهری می‌رسد، نهری که به رودخانه می‌رسد، و رودخانه‌ای که به اقیانوس میریزد. پس از ماه‌ها سرگردانی در اقیانوس، آهسته به گرداب بزرگی که زباله‌ها در آنجا جمع شده‌اند، کشیده می‌شود. مکانی به نام «لکه بزرگ زباله اقیانوس آرام».

در آنجا جریان‌های آب اقیانوس میلیون‌ها قطعه بقایای پلاستیکی را به دام می‌اندازند. جایی که آلاینده ها، آب را به سوپ پلاستیکی کدری تبدیل می‌کنند. برخی حیوانات، مانند مرغ دریایی، در این کثافات گرفتار می‌شوند. آن‌ها و دیگر حیوانات، اشتباهی پلاستیک رنگی را به جای غذا گاز می‌زنند. پلاستیک باعث می شود آنها احساس سیری کنند، درحالی که آن‌ها سیر نیستند، بنابراین آن‌ها از گرسنگی می‌میرند و سمومی که از پلاستیک گرفته‌اند را به زنجیره غذایی انتقال می‌دهند. برای مثال، فانوس ماهی آن را می‌خورد، فانوس ماهی را ماهی مرکب می‌خورد، ماهی مرکب را ماهی تُن خورده، و ماهی تُن را ما می‌خوریم.بیشتر پلاستیک ها بواسطه عوامل زیستی، تجزیه نمی شوند، بدین معنا که آنها به قطعات کوچکترو کوچکتر خُرد می‌شوند به نام میکرو پلاستیک، که ممکن است تا ابد در اقانوس بچرخد.
اما بطری سوم از جهنم بی‌رحمانه دو برادر دیگر جان سالم بدر برده. یک کامیون آن‌ها را به یک کارخانه می‌برد که او و همراهانش فشرده و تخت می‌شوند و به صورت یک بلوک در می‌آیند. بسیار خوب، اینهم خیلی جالب به نظر نمی رسد، اما صبر کنید، اوضاع بهتر می شود. بلوک‌ها به قطعات ریز خرد شده که شسته و ذوب می‌شوند، سپس تبدیل به مواد خام شده که می‌توان دوباره از آن‌ها استفاده کرد. انگار بطور جادویی، بطری سوم آماده تولد دوباره به عنوان یک چیز کاملا نو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یاشار بوم راشین ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    13 0
    اطلاع از سرنوشت بطری های پلاستیکی خوب است اما این اطلاع تا بصورت تغییر عادت بهداشتی که یاد بگیریم زباله های تر و خشکمان را تفکیک کنیم و با فروش بطری های پلاستیکی به غرفه های بازیافت علاوه به کمک به تمیز نگه داشتن شهر و دیارمان در آمدی ولو اندک برای خود و خانواده مان تهیه و تدارک نبینیم در نیاید اتفاق خوبی را برایمان و محیط زندگیمان و موجودات زنده ای که در آن زندگی می کنند رقم نخواهد زد
  • محمدرضا ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    0 0
    سلام.واقعابعداز دیدن این فیلم دید من نسبت به بطری های یک بار مصرف عوض شد.باور نمیشه این بطریها چه ضرری به محیط زیست میزنن.ممنون از اطلاع رسانیتون
  • سارا ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    0 0
    واقعا تأسف آوره