جمعی از پرستاران بیمارستان کودکان تبریز با اعتراض به عدم اجرای مصوبه‌ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که هشت سال از تصویب آن در مجلس می‌گذرد به طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد که با اجرای طرح ارتقای بهره‌وری منافات دارد اعتراض کردند.

سلامت نیوز: جمعی از پرستاران بیمارستان کودکان تبریز با اعتراض به عدم اجرای مصوبه‌ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که هشت سال از تصویب آن در مجلس می‌گذرد به طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد که با اجرای طرح ارتقای بهره‌وری منافات دارد اعتراض کردند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، اجرای مصوبه‌ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری هشت سال قبل در مجلس تصویب شد که هنوز مراحل اجرایی آن عملی نشده و هر روز با عناوین و طرح‌های جدید مانع اجرای این طرح می‌شوند.

یکی از پرستاران در گفت‌وگو با فارس، ضمن انتقاد از نادیده گرفتن پرستاران در طرح تحول نظام سلامت معتقد است: این روزها در حالی شاهد ابلاغ افزایش تعرفه‌های خدمات پزشکی و دستگاه‌ها هستیم که خبری از اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیستیم.

در ادامه جمع پرستاران نیز معتقد بودند، دلایل قانع‌کننده‌ای برای عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از هشت سال، از سوی وزارت بهداشت وجود ندارد.

اما قطعا پرستاران قسمت مهمی از تیم پزشکی محسوب می‌شوند که در چرخه بهبودی بیمار می‌توانند نقش بسزایی را ایفا کنند چرا که یک پرستار هم می‌تواند در وضعیت درمان کمک‌رسان پزشک باشد و هم در وضعیت پس از درمان و با مراقبت از بیمار روند بهبود بیماری را افزایش دهد و در واقع تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری موجب ایجاد روحیه نشاط در جامعه پرستاری شده و موجب بهره‌وری بیشتر از این نیروی فعال در نظام سلامت کشور می‌شود.

پرستاران بیمارستان کودکان تبریز در ادامه این گفت‌وگو به خبرنگاران اعلام کردند: مسئولان به جای اجرای مصوبه‌ای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که هشت سال از تصویب آن در مجلس می‌گذرد طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد را اجرایی کرده‌اند که منافات با اجرای طرح ارتقای بهره‌وری را دارد.

این پرستاران معتقدند در اجرای این طرح سابقه کار و سختی کار اصلا در نظر گرفته نشده و هیچ‌گونه کار کارشناسی انجام نشده و تنها به سود بخش‌های درآمدزا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نادر ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    0 0
    با سلام روز سوم تیر در بیمارستان های مدنی و الزهرا تبریز اعتراض کرده بودند و امروز چهارم تیر هم در بیمارستانهای رازی و امام رصا اعتراض برگذار شده بود الان چند روز هست که در بیمارستانهای تبریز پرستاران معترض هستند.