سلامت نیوز:دبیر انجمن دندانپزشکی ایران شعبه فارس هشدار داد: مردم فریب شرکت‌های شبه‌بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی را نخورند.

دکتر امیر عزمی در گفتگو با خبر جنوب افزود: فعالیت مراکزی که کارت تخفیف دندانپزشکی به مردم ارائه می دهند غیر قانونی بوده و این شرکت ها دکتر امیر عزمیمجوزی از مراجه ذی صلاح ندارند.
وی یادآور شد فرستادن بیمار به مطب های دندانپزشکی از سوی این شرکت ها به منظو کسب سود به نوعی بازاریابی است و می تواند بیش از حد بر کیفیت درمانی کار تاثیر منفی بگذارد.

دکتر عزمی گفت تعرفه تصویب شده از سوی هیات دولت حداقل هزینه های مواد و حق الزحمه دندانپزشکی است و مبالغ پایین تر از این نرخ می تواند برروی کیفیت ارائه خدمات تاثیر بگذارد.
وی با بیان اینکه زیان فعالیت شرکت های شبه بیمه ای در نهایت به جامعه می رسد کفت: شش تا هفت شرکت در این خصوص در شیراز فعال است به طوری که به نوعی خرید بیمار کرده و با ارائه کارت تخفیف به مردم بیمار یابی می کنند.

دبیر انجمن دندانپزشکی ایران شعبه فارس یاذآور شد: موارد از سوی انجمن دندانپزشکی، نطام پزشکی دفتر امور سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال پیگیری است که نتایج آن اعلام می شود.
دکتر عزمی افزود: این شرکت ها بیشتر مطب و درمانگاه هایی که بیمار کمتر مراجعه می کنند را در برنامه خود قرار داده و حتی با برخی قرارداد بسته اند.

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر ۱۲۰۰ دندانپزشک فعال در استان داریم که ۹۰۰ نفر در شیراز مشغول به اراعه خدمت به مردم هستند.
دکتر عزمی گفت: تعرفه های دندانپزشکی امسال حداکثر ۱۵ درصد افزایش می یابد و با وجود تاکید های فراوان از سوی گروه های مختلف متاسفانه بیمه ها زیر بار هزینه های اکثر خدمات دندانپزشکی نمی روند.

دبیر انجمن دندانپزشکی ایران شعبه فارس عنوان کرد : البته اخیرا حمایت هایی زیر ۱۴ سال به منظور پیشگیری از پوسیدگی دندان ها و بهبود این شاخص از سوی دولت و سازمان های بیمه گر صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی یعقوبی ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    18 0
    سلام،یعنی اینقدر جمع کردن پول براتون مهمه که حاضر نیستین از حق الزحمه التون یکم تخفیف بدین،تعرفه نظام پزشکی حداقل هزینه های دریافتی نیست،بنده خودم دندانپزشک هستم خدمات ترمیمی و ایمپلنت و ارتودنسی و ... سود خیلی خوبی دارد و فقط بخش کوچکی رو مواد مصرف میکنتد حالا یه جایی پیدا شده که کسانی که حاضرند از اجرت خود بابت مشتری بیشتر کم کنند شما ناراحت شدید.کمال بی انصافی است که ذهنیت مردم رو خراب کنید.