شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۹
کد خبر: 15305

رییس بیستمین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی در مورد بی‌توجهی دیابت حاملگی هشدار داد و گفت: بی‌توجهی به كنترل قند خون و ابتلا به دیابت حاملگی سبب سقط جنین،‌ تولد نوزاد چاق، خفگی نوزاد و ناهنجاری‌های جسمی درون رحم می‌شود.

دكتر ایرج خسرونیا به مناسبت برپایی كنگره سالانه این انجمن كه 11 تا 15 اردیبهشت سال آینده در مركز همایش‌های رازی تهران برپا می‌شود، سخن می‌گفت، تصریح كرد: 5/1 تا 10 درصد زنان در موقع حاملگی به این بیماری گرفتار می‌شوند.

وی با اشاره به این كه علت ایجاد دیابت حاملگی مقاومت سلول‌های بدن زن باردار به انسولین و ترشح هورمونی از جفت است، یادآور شد: در صورتی كه مقدار قند خون زن باردار بیش از 105 میلی گرم درصد باشد، ضروری است تا مورد مراقبت دقیق و آزمایش‌های مرتب قرار گیرد.

دكتر خسرونیا گفت: متاسفانه دیابت حاملگی هم مثل دیابت نوع دوم اكثرا مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد. به همین علت در بیشتر روستاها و شهرهای كوچك زنان حامله مبتلا به این بیماری با عوارض ناشی از آن مراجعه می‌كنند.

وی تصریح كرد: بیماری دیابت به ویژه دیابت زنان حامله از جمله بیماریهایی است كه در بیستمین كنگره جامعه پزشكان متخصصان داخلی ایران مورد توجه قرار می‌گیرد و در سمپوزیوم مربوط كه توسط چند نفر از استادان برگزار خواهد شد، مورد بحث و هم اندیشی قرار می‌گیرد.

به گفته رییس بیستمین كنگره جامعه پزشكان متخصصان داخلی ایران، 160 مقاله كه آخرین دست یافته‌های تحقیقاتی محققان دانشگاه‌های علوم پزشكی ایران و بخش‌های تحقیقاتی است به منظور ارایه به این كنگره ارسال شده است كه 68 مقاله آن به صورت سخنرانی و 80 مقاله به صورت پوستر ارایه خواهد شد.

این كنگره از تاریخ 11 تا 15 اردیبهشت ماه سال 1388 در سالن همایش‌های رازی با حضور بیش از 2000 نفر از متخصصان داخلی و فوق تخصص‌های مربوط برگزار و در كنار آن نمایشگاهی از آخرین وسایل پزشكی و دارویی عرضه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha