عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است که به رغم اقدامات وزارت بهداشت در برخورد با پدیده زیرمیزی، اما همچنان دریافت های غیرمتعارف از بیماران در بیمارستان های خصوصی وجود دارد.

بیمارستان های خصوصی همچنان پول زیرمیزی می گیرند

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است که به رغم اقدامات وزارت بهداشت در برخورد با پدیده زیرمیزی، اما همچنان دریافت های غیرمتعارف از بیماران در بیمارستان های خصوصی وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر رسول خضری اظهارداشت: وضعیت دریافت های زیرمیزی تا حدودی در بیمارستان های دولتی کنترل شده است اما در بیمارستان های خصوصی همچنان شاهد دریافت این قبیل پول ها هستیم.
وی با بیان این مطلب که شاید روند این پدیده کاهش پیدا کرده باشد، تاکید کرد: متاسفانه هنوز این پدیده وجود دارد.
خضری با تاکید بر اینکه بحث نظارت جدی وزارت بهداشت بر روند تخلفات زیرمیزی در بیمارستان ها، تصریح کرد: موضوع نظارت از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است و در بسته هشتم طرح تحول نظام سلامت نیز این بحث مورد توجه قرار گرفته است.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تحولاتی که در یک سال گذشته در حوزه سلامت کشور رخ داده است، اظهارداشت: ادامه مطلوب این روند، نیاز به نظارت جدی دارد.
وی در ارتباط با اینکه پدیده زیرمیزی چگونه در بیمارستان های خصوصی بروز می کند، گفت: یکی از علل دریافت های زیرمیزی در بخش خصوصی، بیمه های تکمیلی هستند که همکاری خوبی ندارند. همچنین، نحوه نظارت بر تعرفه های مصوب که بر اساس کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت دریافت می شود، می تواند از بروز این پدیده در بیمارستان های خصوصی جلوگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha