وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال اعتبارات طرح تحول سلامت کاهش پیدا کرده که راه حل جبران آن کاهش هزینه های تحمیلی درمان است به همین منظور کمیته مشترک کاهش هزینه های القایی با همکاری وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی تشکیل می شود.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال اعتبارات طرح تحول سلامت کاهش پیدا کرده که راه حل جبران آن کاهش هزینه های تحمیلی درمان است به همین منظور کمیته مشترک کاهش هزینه های القایی با همکاری وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی تشکیل می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سید حسن هاشمی شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید اشک مصنوعی یک بار مصرف درباره اعتبارات طرح تحول سلامت گفت: سال گذشته 6 هزارو 800 میلیارد تومان برای اجرای این طرح در اختیار داشتیم که امسال این رقم به 4 هزارو 800 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: راه حل این مساله این است که از افزایش هزینه ها و تحمیل هزینه های زائد به مردم و نظام سلامت جلوگیری کنیم و مصرف را کاهش دهیم .
وزیربهداشت اضافه کرد: به همین منظور امروز جلسه ای با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی داشتیم و در تلاش هستیم که ایجاد کمیته ای مشترک و با همکاری بیمه ها هزینه های القایی درمان را کاهش دهیم.
قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: هم اکنون به علت کاهش قیمت نفت با کمبود اعتبار مواجه هستیم البته رییس جمهوری اعلام کرده اند که طرح تحول سلامت با قوت ادامه پیدا می کند و اعتبارات مورد نیاز آن هم تامین می شود و تردیدی وجود ندارد که کاهش سطح خدمات نخواهیم داشت و فرانشیز پرداختی مردم افزایش نمی یابد.
وزیر بهداشت در مورد نحوه هزینه کرد اعتبارات طرح تحول سلامن نیز توضیح داد: بنا داریم در آینده نزدیک جزئیات میزان اعتبارات این طرح و هزینه کرد آن را اعلام کنیم. اتفاقات زیادی افتاده است از جمله آنکه 30 هزار تخت بیمارستانی و دو هزار خانه بهداشت اضافه شده است.
وی همچنین در مورد خط تولید اشک مصنوعی گفت: اشک مصنوعی یک بار مصرف در چشم پزشکی کاربرد زیادی دارد و ما سالانه 3 میلیون دلار واردات این محصول می کنیم. این محصول تولیدی داخل کیفیت بالایی داشته و کاملا با نمونه خارجی قابل رقابت است.
وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره داروی اوستین که چندی پیش تزریق آن به آسیب چشمی و نابینایی تعدادی از بیماران منجر شده بود، گفت: تحقیقات لازم انجام شده و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شدند و امیدواریم این پرونده به مرحله صدور حکم برسد.
وی افزود: علت این حادثه تقلب و تخلف بوده است البته مطرح کردن آن داغ بیماران را تازه می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha