معاون درمان وزارت بهداشت، بر ضرورت نقش مددکاری اجتماعی در بیمارستان ها و اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد.

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت، بر ضرورت نقش مددکاری اجتماعی در بیمارستان ها و اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمد آقاجانی افزود: در سال های گذشته نقش عمده ای که مددکاران اجتماعی در بیمارستان های وزارت بهداشت داشتند، تخفیف هزینه های بیماران بود که یک نقش فرعی و غیر مرتبط بود و با اجرای برنامه تحول این فرصت برای مددکاران ایجاد شده است  که به حمایت اجتماعی از بیماران بپردازند


وی ادامه داد: نقش اصلی مددکاران اجتماعی در بیمارستان ها، حمایت های اجتماعی از بیماران در زمان ترخیص و حتی پس از آن است.
آقاجانی گفت: مددکاران اجتماعی بایستی با بیماران و خانواده های آنان ارتباط برقرار کنند و در جریان وضعیت زندگی این افراد قرار گیرند و با حمایت های اجتماعی بتوانند وضعیت پس از ترخیص بیماران را سر و سامان دهند.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت بحرانی بیمارستان ها در سالیان گذشته افزود: نقش عمده آنها در چنین وضعیتی عمدتا تخفیف هزینه ها بوده است.


آقاجانی با ابراز خرسندی از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت، تاکید کرد: در قالب این طرح، هزینه ها پوشش داده شده و به میزان قابل توجهی از هزینه های مردم در بخش بستری کاهش یافت و در این شرایط به نظر می رسد وقت آن رسیده است تا مددکاری اجتماعی بیمارستان های وزارت بهداشت بتوانند به ایفای نقش اصلی خود و حمایت اجتماعی از بیماران بپردازند.


وی ادامه داد: با کاهش مشکلات مردم در بیمارستان ها و به ویژه در بخش سرپایی می توان نقش مددکاران در بیمارستان ها را احیا کرد و از ظرفیت آنان در جهت پیشبرد اهداف و اجرای بهتر برنامه و خدمات طرح تحول نظام سلامت بهره برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha