یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 154658

محققان در مطالعه جدید خود دریافتند توانایی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ در تنظیم فشار خون پس از دو سال کاهش می یابد که درنهایت منجر به بروز اختلالات رفتاری در این بیماران می شود.

سلامت نیوز:محققان در مطالعه جدید خود دریافتند توانایی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ در تنظیم فشار خون پس از دو سال کاهش می یابد که درنهایت منجر به بروز اختلالات رفتاری در این بیماران می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، هنگامی که فشار خون به صورت طبیعی تنظیم می گردد، مغز می تواند خون را به درستی بین مناطقی که بیشتر فعالیت می کنند مجدداً توزیع کند.


دیابت یا بیماری قند، یک اختلال متابولیک در بدن است. در این بیماری توانایی تولید انسولین در بدن از بین می‌رود و یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط مکانیزم‌های مختلفی است.
محققان دانشگاه هاروارد بر این باورند که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، در تنظیم فشار خون دچار نقص هستند. دیابت و گلوکز خون بالا باعث به وجود آمدن تاثیرات منفی بر روی رفتار و مهارت های تصمیم گیری افراد می شود. به نظر می رسد این اختلالات دو سال پس از شروع بیماری خود را نشان می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha