رئیس مركز مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت، بیماریهای دهان و دندان را از اولویت‌های وزارتخانه برشمرد و افزود: درمان پالپ زنده درمان ساده با كمترین میزان تهاجم و با بیشترین پذیرش از سوی مردم است.

دكتر آقاجانی در نشست خبری طرح درمان پالپ زنده بهداشت دهان و دندان را از اركان سلامت فردی عنوان كرد و یادآور شد: امروزه ارتباط بین سلامت دهان و دندان با سلامت قلب و عروق بدرستی ثابت نشده است.

وی با بیان اینكه طرح درمان پالپ زنده با سهولت فراوان و به شیوه راحت‌تر و تاثیرگذاری بیشتر است، افزود: از این رو ارایه این خدمت از چندین جنبه حائز اهمیت است.

به گزارش ایسنا،‌ دكتر حسین حصاری رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان این كه از ویژگی‌های این شیوه درمان توقف روند تخریب دندان است، افزود: بدین ترتیب پوسیدگی دندان متوقف و به سمت تحمیل هزینه‌های سنگین درمانی سوق نمی‌یابد.

به گزارش ایسنا، دكتر حسن امامی رضوی با بیان اینكه در سالیان گذشته مباحث پژوهش كشور پیشرفت‌های مناسبی داشته است، ‌افزود: ازعلل همجواری حوزه‌های دانشگاهی و خدمت رسانی كاربردی شدن پژوهش‌هاست و این كه پژوهش‌های دانشگاهی در جهت نیازهای كشور باشد.

معاون سلامت وزارت بهداشت با تاكید بر كاربردی شدن پژوهشها و اینكه پژوهشها در خدمت سلامت باشد، گفت: شاید برخی طرح‌های پیچیده پژوهشی در دنیا از تاثیرپذیری بیشتری برخوردار باشد اما نیاز و مشكلی از مردم را حل نمی‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha