دانشمندان دریافته اند که مواد غذایی مصرف شده توسط اجداد ما می توانند بر میزان ریسک ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ موثر باشد.

سلامت نیوز: دانشمندان دریافته اند که مواد غذایی مصرف شده توسط اجداد ما می توانند بر میزان ریسک ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دانشمندان سه دانشگاه معتبر سیدنی در استرالیا، دانشگاه پزشکی DYp هندوستان و مرکز ملی سلول شناسی این کشور موفق به انجام یکی از تحقیقات بسیار مهم در زمینه بیماری قند خون یا دیابت شده اند.
در تحقیقات این تیم برجسته مشخص شد که نوع رژیم غذایی ای که اجداد ما برای خود در نظر گرفته و از آن تبعیت می کرده اند می تواند نقش بسیار مهم در میزان ریسک ابتلای ما به بیماری دیابت نوع ۲ ایفا کند.


در این تحقیقات مشخص شد تا سال ۲۰۳۰، ۷۰ درصد از تمامی آمار مبتلایان به دیابت نوع ۲ در کشورهای در حال توسعه خواهد بود. طبق تحقیقات این دانشمندان، رژیم غذایی نسل های پیشین می تواند تاثیر بسزایی بر روی سلامتی بدن افراد داشته باشد و برای نمونه در حیوانات هنگامی که رژیم غذایی معمولی برای حیوانی که نسل های پیشین او از کمبود مواد مغذی رنج برده اند می تواند به چاقی و عدم سلامتی منتهی شود.
این مطالعه با ۱۲ سال تحقیق بر روی موش های آزمایشگاهی نشان می دهد که نوع رژیم غذایی نسل های پیشین می تواند نقش مهمی در ابتلا یا عدم ابتلای افرادی که از رژیم غذایی مشابه بهره می برند به بیماری دیابت نوع ۲ ایفا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha