دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 155375

بی‌مزه بودن شیرهای کم چرب،‌ یکی از انتقادهای مشتریان محصولات لبنی است.

سلامت نیوز:بی‌مزه بودن شیرهای کم چرب،‌ یکی از انتقادهای مشتریان محصولات لبنی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، در بین شیرهای پاستوریزه، شیرهای پرچرب به خاطر خوشمزه و غلیظ بودن از تقاضای بالایی برخودار بودند، اما با مطرح شدن موضوع وجود روغن پالم در آنها، از تقاضای شیرهای پرچرب کاسته شد و شیرهای کم چرب و نیم چرب جایگزین آن شدند.گرچه مردم ناخواسته به شیرهای کم‌چرب روی ‌آورده‌اند، ولی طعم شیرهای کم‌چرب مورد انتقاد خیلی از مردم است.

این همان ادعایی است که مشاور انجمن صنایع لبنی به آن پاسخ داد.حسین چمنی با بیان اینکه شیرهای پرچرب 3 درصد و شیرهای کم چرب 1.5 درصد چربی دارند، گفت: 87 درصد محتوای شیرهای پاستوریزه، آب است.

وی افزود: در واقع 13 درصد شیر را ماده خشک تشکیل می‌دهد و مابقی آن از آب تشکیل شده است.او با بیان اینکه عامل خوشمزه بودن شیرهای پرچرب وجود چربی‌های معلق در شیر است، ادامه داد: این ذرات زیر دندان شکسته و باعث خوشمزگی شیر پرچرب می‌شود.

وی با اشاره به این که بعد از غائله وجود روغن پالم در شیر، استقبال مردم از شیر پرچرب به شدت کاهش یافت، تصریح کرد: به کار بردن اصلاح شیر پرچرب از اول اشتباه بود و ما باید مانند کشورهای دیگر برای این نوع محصول از اصطلاح شیر کامل استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha