فرقى نمى‌كند در كدام مرحله از روند كاهش وزن هستید، صبور بودن، كلید كار است.

سلامت نیوز: فرقى نمى‌كند در كدام مرحله از روند كاهش وزن هستید، صبور بودن، كلید كار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، فرقى نمى‌كند در كدام مرحله از روند كاهش وزن هستید، صبور بودن، كلید كار است. چسبیدن به یك رژیم سخت، مى‌تواند براى نوزاد خطرناك باشد، اما این راهكارها مى‌توانند كمك كنند تا با قدرت ادامه دهید:
- یك هم تیمى پیدا كنید: از همسرتان كمك بگیرید و او را با خودتان همراه كنید. قرار بگذارید كه هیچیك از رژیم غذایى خارج نشوید. به جاى نشستن پاى تلوزیون، بعد از شام به پیاده روى بروید. یخچال و كابینتها را از غذاهاى چرب و فرآورى شده خالى كنید و میوه، سبزیجات، غلات كامل، محصولات لبنى كم چرب، گوشت مرغ و ماهى و یكدیگر را وارد برنامه غذایی‌تان کنید.
- از فعالیت‌هاى كوچك صرف نظر نكنید. هر كار كوچكى را كه مى‌توانید در برنامه روزانه‌تان قرار دهید. هر قدم شما، به سوختن كالرى كمك مى‌كند. تعجب خواهید كرد وقتى ببینید كه فعالیت‌هاى روزانه و عادى مادرانه‌تان، تا چه اندازه به كاهش وزن كمك مى‌كند.
- مثبت نگاه كنید. ناامید نشوید و به وزنى كه از ابتدا كم كرده‌اید بیاندیشید نه وزنى كه ثابت مانده است. روحیه‌تان را بالا ببرید. اگر هنوز لباس‌هاى قبل از بارداریتان، تنگ هستند، دو دست لباس جدید بخرید كه از پوشیدنشان لذت مى‌برید. مدل مو‌هایتان را عوض كنید و آرایش‌هاى جدید را امتحان كنید.


و اما حرف آخر
حتى مادرانى كه كاملاً از رژیم غذایى بعد از زایمان، پیروى مى‌كنند، به همان اندازه كه كمتر مى‌خورند، وزن كم نمى‌كنند. باید به خاطر داشته باشید كه این اضافه وزن شما نه ماه زمان برده است، پس كاهش وزنتان نیز به زمان زیادى نیاز دارد. حتى زمانیكه وزنتان به همان عدد دلخواه رسید، بدنتان به شكل قبل از باردارى دیده نمى‌شود و تغییراتى كرده است. این كاملاً طبیعى است و دلیل خوبى است كه براى لباس‌هایى كه بدنتان را صاف‌تر نشان مى‌دهند، هزینه كنید. مهم نیست چه مدت طول مى‌كشد تا به وزن ایده آل برسید، مهم این است كه جا نزنید. با اینكه باردارى اثراتى بر بدن شما گذاشته است، با عادات زندگى سالم، مى‌توانید به وزن ایده‌آلتان برسید. انگیزه‌تان را بالا ببرید و همواره به خودتان یادآورى كنید كه شما یك موجود شگفت انگیز را پرورش داده اید كه واقعاً تحسین بر انگیز است. پس به جاى اینكه به شكمتان خیره شوید، نگاهى به نوزاد زیبایتان كنید، و كمى به خودتان امیدوارى دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha