سلامت نیوز:روز گذشته اولین جلسه ستاد پاکسازی شهرستان اسلامشهر و همچنین جلسه کمیسیون خدمات شهری این شهرستان با حضور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر برگزار و با مصوباتی همراه بود.
به گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران ( سامات )، حسین بیگلری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر در اولین جلسه ستاد پاکسازی شهرستان که روز گذشته در سازمان مدیریت پسماند برگزار شد با بیان اینکه شهرستان اسلامشهر به دلیل استقرار واحدهای صنعتی و خدماتی مختلف در داخل محدوده شهری با مشکلات زیست محیطی عدیده ای روبروست، افزود: کنترل آلودگی هوا و صوت ناشی از تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین و فعالیت کارخانه های بزرگ تولیدی و صنعتی و حتی واحدهای کوچک خدماتی و همچنین کنترل آلودگی آبهای سطحی و زیرزمینی ناشی ار عدم دفع فاضلابهای شهری که مجموعا آلودگی های هوا، آب، و خاک را به دنبال دارند، از جمله این مشکلات می باشند.
وی اظهار داشت: ورود حجم قابل توجهی از نخاله های ساختمانی و عمرانی از شهر تهران و تخلیه آنها در گودال ها ، حاشیه جاده ها و راهها علاوه بر ایجاد حوادث جاده ای، چشم انداز نازیبایی را نیز ایجاد می نماید.
گفتنی است در این جلسه مقرر گردید پس از تبادل نظر با سایر اعضای ستاد به منظور اجرایی کردن مصوبات در مرحله اول با استفاده از تمام ظرفیت و امکانات شهرداریهای اسلامشهر، احمدآباد و چهاردانگه نخاله های محور ورودی شهرستان از آزادگان جمع آوری و پاکسازی گردد.
همچنین جلسه کمیسیون خدمات شهری شهرستان اسلامشهر روز گذشته در سالن جلسات شورای شهرستان با حضور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر برگزار شد.
بیگلری با اشاره به اینکه در این جلسه به معضلات زیست محیطی شهرستان پرداخته شد، افزود: برای اولین بار لوایح زیست محیطی در جلسه کمیسیون خدمات شهری این شهرستان به تصویب رسید.
وی به محور های برگزاری این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: فاضلاب شهری اسلامشهر ، عدم وجود شهرک صنعتی مصوب در شهرستان ، سکونتگاههای غیر مجاز در حاشیه شهر ، تجمع واحدهای صنعتی بزرگ مقیاس و با قدمت و در مجاورت منازل مسکونی وهمچنین وجود صنایع غیر مجاز و آلاینده خصوصا آبکاریها و ریخته گری ها به دلیل نزدیکی با شهرتهران جهت فروش راحت تر محصولات تولیدی، از جمله محورهای این جلسه بود.
وی تصریح کرد: در این جلسه بنا بر پیشنهاد محیط زیست در راستای فرهنگ سازی زیست محیطی مقرر گردید شهرداری همکاری بیشتری با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان داشته باشد و دو تابلو ثابت درسطح شهر به صورت دائم در اختیار محیط زیست جهت تبلیغات قرار گیرد.
بیگلری ادامه داد: آبیاری فضای سبز شهرستان با استفاده از پساب تصفیه شده صنایع ، نامگذاری یک خیابان و پارک به نام محیط زیست و برگزاری منظم ستاد پاکسازی شهرستان از دیگر مصوبات این جلسه بود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر در پایان اظهار داشت: بر طرف نمودن معضلات زیست محیطی شهرستان نیازمند همدلی و همکاری همه ادارات و دستگاههای شهرستان بویژه مجموعه شورا و شهرداریها می باشد و  امیدواریم با رویکرد مثبت زیست محیطی که در شورا اتفاق افتاده است شاهد نتایج مثبت این وقایع در آینده نزدیک در شهرستان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha