محققان استرالیایی تاكید كردند مصرف نوشیدنی‌های الكلی خطر ابتلا به سرطان پروستات را تشدید می‌كند.

این پژوهشگران هشدار دادند احتمال بروز سرطان پروستات در مردانی كه الكل مصرف می‌كنند 20 درصد بیشتر از مردانی است كه از مصرف این قبیل نوشیدنی‌ها خودداری می‌كنند.

انستیتو ملی تحقیقات دارویی استرالیا در این باره گزارش داد كه این یافته‌ها بر اساس بازبینی نزدیك به 36 پژوهش مختلف روی الكل و سرطان پروستات بدست آمده است.

پژوهشگران خاطر نشان كردند این خطر در دوران میان‌سالی حتی بیشتر می‌شود و با افزایش مقدار مصرف الكل افزایش می‌یابد.

سرطان پروستات عبارت است از وجود سلول‌های سرطانی در غده پروستات كه به علت افزایش آندروژن و غدد فوق كلیوی بروز می‌كند و باعث انسداد در دستگاه ادراری می شود. علت این سرطان دقیقا مشخص نیست اما زمینه ژنتیكی،‌عوامل هورمونی، رژیم غذایی، عوامل شیمیایی سرطان زا در بروزاین سرطان موثر هستند.

تحقیقات نشان می‌دهد كه سیاه پوستان آمریكایی به دلیل فاكتور ژنتیك بیشتر به این سرطان مبتلا می‌شوند. هم چنین احتمال بروز سرطان پروستات با بالا رفتن سن بیشتر می‌شود و تغییرات هورمونی در این زمینه نقش دارند. به علاوه متخصصان تاكید دارند كه مصرف زیاد چربی با ایجاد تغییر در متابولیسم كلسترول و استروئید، احتمال ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر تماس با فاكتورهای شغلی و محیطی خطر بروز سرطان پروستات را تشدید می‌كند برای مثال كارگرانی كه با كودها، ‌بافتنی‌ها و لاستیك و یا بطری‌های حاوی كادمیوم و هم چنین ویروس‌ها در تماس هستند بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha