سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 15611

یک متخصص چشم شالازیون را برجستگی کوچک بدون درد در پلک تعریف کرد و گفت: اگر میزان برجستگی «شالازیون» بیشتر باشد روی قرنیه فشار می آورد و آستیگمات چشم برای بیمار ایجاد می کند.

دکتر فیروزه رحیمی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با ایسنا، شالازیون را برجستگی کوچک بدون درد در پلک تعریف کرد و افزود: در شالازیون چربی در مجاری غدد چربی پلک گیر می کند که برخی مواقع با عفونت حاد همراه است.

وی در ادامه با اشار به این نکته که شالازیون ممکن است خود به خود و بدون هیچ زمینة خاصی ایجاد شود توضیح داد: عفونت اولیه در مژه‌ها و حساسیت چشم علل دیگر بروز شالازیون در چشم است.

این متخصص چشم در خصوص علایم شالازیون گفت: «شالازیون» بیشتر مواقع بدون درد و التهاب است و برجستگی ایجاد شده در پلک مهم ترین علامت آن محسوب می شود.

وی مالیدن برجستگی با آب گرم و استفاده از قطره های آنتی بیوتیک را بهترین درمان برای تخلیه برجستگی دانست و تصریح کرد: اگر برجستگی علیرغم درمان هفته ها در پلک باقی بماند پزشک با انجام عمل برش آن را از پلک خارج می کند.

دکتر رحیمی در پایان با تاکید بر این نکته که «شالازیون» بیماری خطرناکی نیست توصیه کرد: افراد در صورت مشاهده برجستگی در پلک به پزشک مراجعه کنند تا احیانا این ضایعات موجب بروز بیماری های چشمی دیگر مثل آستیگمات نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha