سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳

سلامت نیوز:دکتر شریعت طی یادداشتی به سلامت نیوز نوشت : با هزار امید و آرزو در کنار هم زندگی مشترک را شروع می کنند در حالیکه هنوز شناخت صحیحی از همدیگر ندارند و هیچکس هم آنها را راهنمایی نمی کند.

پس از مدتی نوزادی به جمع آنها اضافه می شود و جمع سه نفره خانوادگی را تشکیل می دهند به امید بهبود روزگار را با هم سر می کنند .

اختلافات شدید می شود مرد خانواده چند روزی است که به سراغ زن و فرزند نیامده زن دیگر با شوهرش تماس و قراری با هم می گذارند در حین قرار جز بگو و مگو و اختلاف چیز دیگری عاید نمی شود .

ساعت حدود 21 است که زن از اتومبیل پیاده و مرد می رود.

چند دقیقه بعد زن و شوهری که از مهمانی در شهر کوچک که در آن موقع شب پرنده پر نمی زند بر می گشتند شعله های آتش را می بینند به سوی او می روند و زنی شعله ور می بینند به هر حال آتش خاموش می شود.

زن به بیمارستان منتقل می شود و از آنجا به مرکز سوختگی استان ؛ زن جوان 23 ساله سوختگی درجه 3 حدود 80% دارد و پس سه روز جدال مابین مرگ و زندگی سرانجام تسلیم و پرونده زندگی او بسته می شود .

مردی بی زن و کودکی بی مادر شده چند خانواده دختر و عروس خود را از دست داده اند.

یک نفر یک فامیل را متاثر و بحرانی به این فامیل وارد کرده است اما متاسفانه بی تفاوتی و بی انگیزگی حتی در میان فامیل در جامعه ما نیز رسوخ کرده است .

روزگاری این اختلافات با پادرمیانی ، توصیه ها و نصایح بزرگترها و باصطلاح ریش سفیدان حل و فصل می شد و لیکن بعلت گرفتاری روزمره، بزرگان ما هم فرصت پرداختن به این مسائل را ندارند .

سازمانهای دخیل هم که در صورت مراجعه به این امر رسیدگی می کنند خود زوجین هم که تجربه کافی در رتق و فتق این امور را ندارند و نتیجه این می شود که زنی 23 ساله با دست خود به حیات خویش خاتمه و مرگی توام با زجر و درد شدید انتخاب کند.

در این مابین ضرر و زیانهای جامعه در نظر گرفته نمی شود و فجایعی که به دنبال این امر اتفاق می افتد خود حدیث مفصلی می خواهد از این مجمل که بیان شد .

اگر راههای پیشگیری را پی می گرفتیم شاید آن کودک 2 ساله مادر را بر سرخود می دید و امروز از جانب مادر یتیم نبود این حکایت که بیانگر تعداد زیادی از مردم این کشور است بیان گردید که شاید در تفکر ما جایی بیابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha