رئیس انجمن علمی متخصصین آزمایشگاه بالینی ایران، گفت: نگهداری آزمایشگاه ها با استاندارد های بین المللی مستلزم بررسی تعرفه های آزمایشگاه به صورت علمی و نزدیک به واقعیت است .

سلامت نیوز:رئیس انجمن علمی متخصصین آزمایشگاه بالینی ایران، گفت: نگهداری آزمایشگاه ها با استاندارد های بین المللی مستلزم بررسی تعرفه های آزمایشگاه به صورت علمی و نزدیک به واقعیت است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید حسین فاطمی اظهارداشت: مهمترین دغدغه آزمایشگاه ها بحث تعرفه هاست که واقعیت این است که تعرفه آژمایشگاه طی این سال ها به صورت علمی مورد بررسی قرار نگرفته و نگاه حاکم به تعرفه آزمایشگاه هرگز علمی نبوده و کاملا سنتی انجام شده است .


این متخصص آزمایشگاه بالینی گفت: اخیرا انجمن ها ملاقاتی با وزیر بهداشت داشتند و خواسته آنها این بود که تعرفه ها به صورت علمی و نزدیک به واقعیت  بررسی شود و وزیر دستور دادند که کارگروهی تشکیل شود با حضور نماینده هایی از وزارت بهداشت ، بیمه ها و انجمن ها تا برای یک بار و برای همیشه به صورت علمی تعرفه ها  بررسی شود تا هر سال مشکلی در زمینه تعرفه ها نداشته باشیم و اگر تعرفه ها به صورت علمی بررسی شود و ارزش نسبی هر خدمات مشخص شود این می تواند برای تمام سال مورد استفاده قرار گیرد.


فاطمی عنوان کرد: اگر تعرفه ها به صورت علمی بررسی نشود، نگهداشت آزمایشگاه ها با مشکل مواجه می شود زیرا هر سال بین ۲۰ تا ۲۵ درصد به هزینه های پرسنلی و مواد مصرفی و ۳۰ تا ۴۰ درصد به خرید کیت های آزمایشگاهی اضافه می شود و اگر اینها در تعرفه دیده نشود آزمایشگاه ها آسیب می بیند و مجبور می شوند از لحاظ صرفه اقتصادی بعضی از تست های تخصصی را از گردش کار خود خارج کنند و نهایتا این بیمار است که ضرر خواهد کرد.
رئیس انجمن علمی متخصصین آزمایشگاه بالینی ایران، افزود: آزمایشگاه تنها حرفه ای هست که در هر نقطه از ایران با یک تعرفه کار می کند و منضبط ترین گروه پزشکی هستند و آزمایشگاه تنها جایی است که همه افرادی که دفترچه بیمه دارند از این خدمات سرویس می گیرند و برای اینکه رضایتمندی بیماران فراهم شود، دولت باید نگاه ویژه ای به آزمایشگاه ها داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha