رئیس انجمن فوریت های پزشکی ایران از افزایش حدود ۲ برابری کارانه پرسنل اورژانس به دستور وزیر بهداشت خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس انجمن فوریت های پزشکی ایران از افزایش حدود ۲ برابری کارانه پرسنل اورژانس به دستور وزیر بهداشت خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد قادری فر گفت: با دستور وزیر بهداشت سقف ۵۰۰ هزار تومانی کارانه پرسنل برداشته شد و از این پس ۱.۵ درصد از درآمد اختصاصی بیمارستانها در کل دانشگاه ها به پرسنل اورژانس ۱۱۵ اختصاص می یابد.


وی افزود: بدنبال پیگیری های یک ساله انجمن فوریت های پزشکی ایران، وزارت بهداشت قدم بزرگی در افزایش کارانه پرسنل اورژانس برداشته است که لازم می دانم ضمن بازتاب آن مراتب تشکر و قدردانی بابت این اتفاق خوب را بجای آورم.
قادری فر ادامه داد: پیش از این کارانه پرسنل اورژانس سقف ۵۰۰ هزار تومانی داشت که خوشبختانه به دستور وزیر بهداشت این سقف برداشته شد و انعکاس این اتفاق، موجب خوشحالی بسیاری در بین پرسنل شده است.


رئیس انجمن فوریت های پزشکی ایران گفت: با دستور وزیر بهداشت و ابلاغ آن، دیگر سقفی برای کارانه پرسنل اورژانس وجود ندارد و از این پس ۱.۵ درصد از جزء حرفه ای ویزیت پزشکان و درآمد اختصاصی بیمارستانها در کل دانشگاه های علوم پزشکی به پرسنل زحمت کش اورژانس ۱۱۵ تقدیم می شود.
وی اضافه کرد: پیش از این کارانه های تعریف شده برای پرسنل اورژانس سقف داشت و مازاد این درآمد به دفتر مدیریت حوادث می رفت و خرج کارهای دفتری می شد اما با دستور وزیر بهداشت اعلام شد این روند قابل قبول نیست و کل آن به پرسنل اختصاص دارد و این اتفاق افتاد و دستور کتبی آن نیز توسط دکتر آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در ۴ مرداد ماه ابلاغ شد.


قادری فر چنین اتفاقات ارزشمندی را موجب دلگرمی مدیران و پرسنل اورژانس دانست و گفت: قطعاً به واسطه چنین اتفاقاتی پرسنل احساس دیده شدن می کنند و همین احساس برای آینده شغلی این صنف بسیار اثر بخش و مثبت است.


وی افزود: به دنبال این دستور و ابلاغ بخشنامه آن، کارانه پرسنل اورژانس تغییرات چشمگیری می کند زیرا انصافاً اشل حقوقی پرسنل اورژانس پایین است به گونه ای که پرسنل دو شیفت با ۴۸۰ ساعت کار حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی دارد و پرسنل یک شیفت ما حدود ۱.۵ میلیون تومان دریافتی دارد اما با برداشته شدن سقف کارانه ها، اتفاق مهمی در این دریافتی رخ خواهد داد.


رئیس انجمن فوریت های پزشکی ایران گفت: با احتساب فرمول ها و عملکردها با برداشته شدن سقف کارانه های پرسنل اورژانس به عنوان مثال پیش بینی می شود سهم کارانه پرداختی در تبریز به حدود ۸۵۰ هزار تومان می رسد لذا در شهر تهران که حجم کار حدود ۱۰ برابر است، این سهم به یک تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برسد و این خبری خوب برای پرسنل ما محسوب می شود.
وی افزود: به این ترتیب دریافتی پرسنل در یک شیفت که حدود ۱.۵ میلیون تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود به حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون ۶۰۰ هزار تومان می رسد.
قادری فرد یادآور شد: بی شک این افزایش دریافتی در جلب رضایت پرسنل اورژانس و ایجاد انگیزه مضاعف در ارائه خدمات موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هادی ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    سلام. با تمام احترامی که برای پرسنل اورژانس میگذارم اما منه نیروی شرکتی اورژانس با قراردادی فقط در حقوق یک میلیون اختلاف حقوقی دارم بعد شما فقط به فکر نیروی قراردادی و رسمی هستید. مگه کاری که ما انجام میدیم با کار نیروی قراردادی و رسمی فرق داره ؟ جناب اقای قادری فر لطفا به فکر ما هم باشید که با ۱۴ روز کشیک فقط یک میلیون و سیصد هزار حقوق میگیریم. ممنون