شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 156735

در خصوص سقط جنین و راهنمایی برای مردان باید گفت بازگشت به شرایط عادی پس از سقط بسیار سخت است. هر چند شما و همسرتان شاید احساسات متفاوتی در مواجه با سقط جنین داشته باشید، هردوی شما نیاز به زمان و حمایت دارید.

در زمان سقط جنین همسرم چه کار کنم؟

سلامت نیوز: در خصوص سقط جنین و راهنمایی برای مردان باید گفت بازگشت به شرایط عادی پس از سقط بسیار سخت است. هر چند شما و همسرتان شاید احساسات متفاوتی در مواجه با سقط جنین داشته باشید، هردوی شما نیاز به زمان و حمایت دارید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت نی نی عسل،در اینجا مطالبی در زمینه سقط جنین و راهنمایی برای مردان آورده شده است:

سقط جنین زمانی است که جنین قبل از ۲۰ هفته از بارداری از بین می رود.

سقط جنین تا حدودی رایج است اما گفتن اینکه چگونه اتفاق افتاده بسیار سخت است و علت این است که بسیاری از سقط جنین ها زمانی اتفاق می افتد که حتی خانم ها اطلاعی از بارداری خود ندارند. حدود ۱۵ تا ۲۰% بارداری های تائید شده منجر به سقط می شوند. سقط جنین دلایل مختلفی دارد. معمول ترین علت آن این است که بارداری در زمان و شرایط مناسب رخ نداده است. وقتی سقط جنین آغاز می شود هیچ معالجه پزشکی برای متوقف کردن آن وجود ندارد.

غم واندوه حاصل از سقط جنین را تقسیم کنید

اگر دکتر به شما و همسرتان بگوید که بچه سقط شده است حتماً احساس ناراحتی ، ناامیدی و افسردگی خواهید داشت.

احتمالاً فیزیک همسرتان در حال تغیر بوده و در حال تفکر مادر شدن و شما در حال تفکر در مورد پدر شدن ، اما به جای آن حالا شما غمگین و ناراحت شده اید. اما به خاطر اینکه بسیاری از سقط ها در ۱۲ هفته اول بارداری رخ می دهد برخی از خانم ها نمی دانند که باردار هستند یا اگر بدانند این خبر را با کسی در میان نگذاشته اند ، این مسئله باعث بیشتر شدن غم و اندوه ناشی از سقط می شود.

افرادی هستندکه اعتقاد دارند صحبت کردن در مورد سقط جنین می تواند به آنها کمک کند. شما می توانید اجازه دهید که دوستان نزدیک و فامیلها بدانند که بچه شما چه معنی برای شما دارد ، چه کمک هایی شما نیاز دارید و چقدر می خواهید تجربیاتتان را منتقل کنید . اگر شما احساس خوبی برای صحبت کردن ندارید می توانید در مورد مسائل بنویسید.

از همسرتان حمایت کنید

اگر چه سقط جنین یک اتفاق بد برای هر دوی شما است اما این اتفاق به صورت فیزیکی برای همسرتان اتفاق می افتد. اگر خون ریزی همسرتان برای روزها یا هفته ها بعد از سقط ادامه داشته باشد این اتفاق به طور طبیعی می افتد. همسرتان همچنین در یک حالت احساسی سرد قرار دارد. او ممکن است با بچه در حال رشد رابطه خاصی برقرار کرده باشد. او ممکن است شکم خود را نوازش می کرده یا با خودش صحبت می کرده است.

خیلی ساده است به همسرتان گوش کنید و شانه ای برای گریه کردن به او بدهید ، اغلب اوقات این بیشترین چیزی است که همسرتان می خواهد.

مراقبت از خود و همسرتان

شما و همسرتان نیاز به زمان و حمایت دارید. زمانی را برای انجام کارهای لذت بخش اختصاص دهید مثل برخی کارها که باعث آرامش خاطر شما می شود. این می تواند باعث بهتر شدن روابط شما شود و احساسات مثبتی در شما ایجاد می کند.سقط جنین و راهنمایی برای مردان

تلاش برای بارداری دوباره

شما یا همسرتان ممکن است مشتاق باشید تا دوباره برای بچه دار شدن اقدام کنید . ممکن است از طرف اقوام ، دوستان و همکاران برای بارداری مجدد تحت فشار باشید. ترمیم و بازسازی یک شبه اتفاق نمی افتد و پروسه آن برای هر کسی متفاوت است. بارداری مجدد ممکن است طول بکشد . اگر این اتفاق بیافتد احساس غم و ترس و ناامیدی ممکن است بدتر شود .

کمک گرفتن

در خصوص سقط جنین و راهنمایی برای مردان می توان گفت این باور ممکن است سخت باشد اما سرانجام شما و همسرتان راه نجات از غم و غصه را پیدا می کنید. زندگی ادامه دارد اما شما تغییر خواهید کرد برخی اوقات زیاد برخی اوقات کم اگر شما به طور کامل روی همسرتان تمرکز کرده باشید می توانید یک قدم مثبت در احساساتتان بردارید.

اگر شما یا همسرتان همچنان احساس افسردگی دارید نیاز به یک مشاور حرفه ای داشته باشید.

 کارهایی که می توانید انجام دهید

*اگر خواستید در مورد اتفاقات و داستانهای پیش آمده صحبت کنید از یک دوست صمیمی یا فامیل نزدیک کمک بگیرید.

*اگر شما آرام نیستید، تحت فشار هستید و رابطه شما  در معرض خطر است حتماً از مشاور کمک بگیرید.

*به کمک های دیگران جواب مثبت بدهید ، شما به تنهایی نمی توانید مسئله را حل کنید.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha