رییس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت ضمن پاسخ به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر لزوم توزیع بسته‌های مراقبتی پیشگیری از بارداری و بیماری‌های مقاربتی میان زنان کارت خواب و جلوگیری از تولد نوزادان بی‌هویت، در عین حال به گروه‌های پرخطر و آسیب پذیر توصیه کرد تحت نظر مشاور اقدام به بارداری کنند.

سلامت نیوز:رییس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت ضمن پاسخ به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر لزوم توزیع بسته‌های مراقبتی پیشگیری از بارداری و بیماری‌های مقاربتی میان زنان کارت خواب و جلوگیری از تولد نوزادان بی‌هویت، در عین حال به گروه‌های پرخطر و آسیب پذیر توصیه کرد تحت نظر مشاور اقدام به بارداری کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر عباس صداقت در این باره گفت: ما در مراکز کاهش آسیب که تحت پوشش وزارت بهداشت و بهزیستی است، به گروه‌های در معرض آسیب آموزش و مشاوره می‌دهیم. همچنین در صورت نیاز بسته‌های کاهش آسیب و اگر مصرف کننده مواد باشند، بسته‌های درمان سوء مصرف مواد را همراه با آموزش و مشاوره دریافت می‌کنند. این مراکز در مناطقی که احتمال مراجعه گروه‌های در معرض آسیب وجود دارد، فعالیت می‌کنند.
وی افزود: برای گروه‌های پرخطر و زنان آسیب‌پذیر وسایل پیشگیری از انتقال بیماری‌های مقاربتی و انتقال HIV پیش بینی شده که تامین و توزیع آن نیز همچنان ادامه دارد.


به گفته صداقت، ابتلا به ایدز، بارداری‌های ناخواسته و سقط‌های غیرایمن از جمله خطراتی است که زنان آسیب پذیر را تهدید می‌کند. وزارت بهداشت همسو با سیاست‌های دولت، بر پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و HIV تاکید می‌کند ، براین اساس تامین و توزیع وسایل پیشگیری از انتقال بیماری‌های آمیزشی و HIV برای گروه‌های پرخطر و زنان آسیب پذیر مدت‌ها است که آغاز شده وهمچنان ادامه پیدا می‌کند.


صداقت درباره نحوه شناسایی افراد پرخطر و آسیب پذیر برای مراجعه به مراکز کاهش آسیب گفت: ما برنامه‌ای داریم که جزو یکی از بهترین برنامه‌های ما شناخته شده است. طبق این برنامه، گروه‌های همسان افراد پرخطر، ‌بعد از جذب شدن به مراکز کاهش آسیب به عنوان یاور این مراکز ‌از گروه‌های پرخطر دیگر نیز دعوت می‌کنند که به مراکز کاهش آسیب مراجعه کنند و از خدمات کاملا رایگان آن بهره‌مند شوند.


وی همچنین به افرادی از گروه‌های آسیب‌پذیر و پرخطر که تمایل به بارداری و بچه‌داری دارند، توصیه کرد که قبل از اقدام به آن برای اطمینان از بارداری سالم و ایمن، حتما تحت مشاوره اقدام به بارداری کنند تا ازبیماری‌هایی که امکان بروز آن در خود و نوزادشان وجود دارد، پیشگیری شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha