دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 157124

یک متخصص گوش، گلو و بینی گفت: احتمال بروز ضایعات تومورال در صورت بی‌توجهی به حفظ عملکرد آناتومی بینی هنگام عمل جراحی وجود دارد.

سلامت نیوز:یک متخصص گوش، گلو و بینی گفت: احتمال بروز ضایعات تومورال در صورت بی‌توجهی به حفظ عملکرد آناتومی بینی هنگام عمل جراحی وجود دارد.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر خشایار احمدی با اشاره به اینکه هرگونه نشانه‌های کوچک و بی‌اهمیت در ساختار بینی و سینوس‌ها می‌تواند بیانگر وجود پاتولوژی در این مناطق باشد، گفت: در صورت جراحی بینی، هرگونه علایم طولانی مدت از بیماری بینی و سینوس‌ها از جمله ترشحات مکرر التهابی، چرکی یا خونی، گرفتگی‌های طولانی مدت بینی یک طرفه یا دو طرفه، سردردهای فشاری صورت در محل سینوس‌ها و درد بدون علت دندان‌های فک فوقانی و اختلالات حس بویایی باید جدی گرفته شود.


وی اضافه کرد: جراحی نوین سینوس‌ها فاقد برش در چهره و استخوان‌های صورت است؛ به صورتی که با سامانه آندوسکوپی پیشرفته و از طریق لنزها و دوربین ها طی مراحل اولیه به داخل سینوس راه یافته و پس از آن تومور خارج می‌شود.
وی تصریح کرد: هرگونه عمل جراحی بینی از جمله جراحی‌های زیبایی بینی، انحراف تیغه بینی و جراحی‌های مرتبط با عملکرد سینوس‌ها باید توسط پزشک متخصص که در این زمینه تجربه کافی دارند، انجام شود.
احمدی با بیان اینکه هرگونه عمل جراحی بینی غیراستاندارد و بدون توجه به آناتومی بینی می‌تواند شرایط نامناسب تنفسی و سینوزیت مزمن را به همراه داشته باشد، خاطرنشان کرد: اعمال جراحی که مبتنی بر حفظ عملکرد تنفسی و آناتومی بینی نباشد، می‌تواند باعث ایجاد کیست‌های التهابی و ضایعات تومورال شود.
این متخصص گوش، گلو و بینی در پایان یادآور شد: در صورت مشاهده علایم سینوزیت باید اقدامات تشخیصی مناسب از جمله آندوسکوپی تشخیصی بینی و سینوس‌ها به وسیله سی تی اسکن و معاینات کامل توسط جراح گوش، گلو و بینی انجام شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha