معاون بهداشت وزارت بهداشت، بر ضرورت فراگیری دانش و مهارت لازم در زمینه اصول اولیه اورژانس و کمک های اولیه و انتقال آن به دیگران تاکید کرد.

سلامت نیوز: معاون بهداشت وزارت بهداشت، بر ضرورت فراگیری دانش و مهارت لازم در زمینه اصول اولیه اورژانس و کمک های اولیه و انتقال آن به دیگران تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علی اکبر سیاری در همایش کشوری آشنایی با اصول اولیه اورژانس های پزشکی با رویکرد کاهش مرگ زودرس گروه سنی ۳۰ تا ۷۰ سال که روز دوشنبه در ستاد مر کزی وزارت بهداشت برگزار شد، خطاب به کارشناسان ارشد سلامت جوانان، میان سالان، سالمندان و پزشکان منتخب معاونت بهداشتی دانشگاه­ های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور، گفت: باید دانش و مهارت لازم در زمینه اصول اولیه اورژانس و کمک­ های اولیه را یاد بگیریم و به دیگران انتقال دهیم.

وی با ارزشمند دانستن کار مشترک مرکز مدیریت حوادث، فوریت­ های پزشکی و معاونت بهداشت، گفت: این اولین باری است که پیوند برنامه­ بین مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و معاونت بهداشت برقرار شده است و این حرکت، اقدام بسیار موثری است تا بیماری­ های غیر واگیر و درصد مرگ و میر در کشور کاهش یابد.

سیاری با بیان اینکه حفظ و تامین سلامت افراد و جلوگیری از مرگ و میر، محصول فعالیت­ های مشترک بخش ­های مختلف وزارت بهداشت است، گفت: سلامت طیف مشترکی دارد که تفکیک ناپذیر است به خصوص در آنجا که باید سلامت را ارتقاء داده و از فوت افراد جلوگیری شود.

وی خطاب به کارشناسان سلامت، گفت: شما باید دانش، تجربه و مهارت خود را به مراقبین سلامت، بهورزان و پزشکان انتقال دهید تا با ارتقاء امید به زندگی، مرگ و میر کاهش یابد و اگر این کار را انجام دادید کار بزرگی انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha