سلامت نیوز:وزیر آموزش‌وپرورش در سی‌ودومین اجلاس سراسری مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش کشور ضمن تأکید بر ضرورت تلاش برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: تلاش برای افزایش بهداشت مدارس مخصوصا مدارس شبانه‌روزی دختران بسیار مهم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق علی‌اصغر فانی درخصوص رتبه‌بندی معلمان خاطرنشان کرد: وزارت آموزش‌وپرورش حداقل هفت ماه تلاش کرد تا ٢٠ اسفند ٩٣ رتبه‌بندی معلمان به تصویب هیأت وزیران برسد. عده‌ای در جامعه هستند که می‌خواهند این اقدام را کوچک نشان دهند درحالی‌که برای این امر تلاش‌های زیادی انجام شده است و از افرادی که در ستاد هستند خواهشمندیم دستورالعمل رتبه‌بندی را زودتر صادر کنند.

فانی در ادامه بر ضرورت انسداد مبادی بی‌سوادی تأکید کرد و گفت: امیدواریم در این زمینه و همچنین افزایش پوشش تحصیلی دختران و کودکان کار گام‌های بلندتری برداریم. در شهرهای بزرگ این پدیده بیشتر به چشم می‌خورد که کودک در سن تحصیل در خیابان‌ها مشغول به‌کار است.

در تلاش برای برنامه‌ریزی بیشتر به‌منظور کاهش آمار کودکان بازمانده از تحصیل هستیم. وزیر آموزش‌وپرورش به اقدامات انجام‌شده درخصوص توسعه شاخه فنی و حرفه‌ای گفت: قرار بود تا پایان برنامه پنجم توسعه به پوشش ٤٢ درصدی دست یابیم که اکنون این آمار کمتر از ٤٠ درصد است. باید توسعه شاخه فنی و حرفه‌ای در برنامه ششم توسعه به خوبی دیده شود.

همچنین توزیع متوازن شاخه‌ها و رشته‌ها و به‌کارگیری سیاست بومی‌گزینی مورد‌توجه است. وی افزود: متأسفانه در مناطق کمتر توسعه‌یافته نیروهای تازه‌نفس و کم‌تجربه تنها به مدت دو تا سه سال خدمت کرده و سپس خود را منتقل می‌کنند. فانی در پاسخ به پرسشی درباره بی‌توجهی به فرزندان فرهنگیان در استخدام‌ها گفت: در آزمون استخدامی اخیر فرزندان فرهنگیان از اولویت برخوردارند.

فانی با بیان اینکه تکیه صرف بر بودجه‌های دولتی مشکل آموزش‌وپرورش را حل نمی‌کند گفت: ظرفیت‌های خوبی در قانون شوراها و قوانین آموزش‌وپرورش دیده شده، همچنین باید از ظرفیت شهرداری‌ها، شوراها، استانداری‌ها و... به خوبی استفاده کرد.

وی گفت: باید از مدارس غیردولتی حمایت کنیم و بدانیم که یکی از راه‌های کمک به آموزش‌وپرورش استفاده از بخش غیردولتی است البته باید نظارت و کیفیت مدارس غیردولتی افزایش یابد. وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه به فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی اشاره و عنوان کرد: ظرفیت ارزشمند کانون پرورش فکری را در اختیار داریم و مقام معظم رهبری هم تأکید داشته‌اند که خروجی‌های کانون باید ورودی‌های مدارس باشند و توصیه خردمندانه‌ای است.


تابش: مجلس برای حمایت از آموزش‌وپرورش عزمی جزم دارد
به گزارش ایسنا تابش نماینده مردم اردکان در این جلسه گفت: خوشبختانه نمایندگان مجلس برای حمایت از آموزش‌وپرورش در پیشبرد برنامه‌های آموزشی که بسترساز تربیت نسل آینده و رقم‌خوردن توسعه و پیشرفت کشور است، عزمی جزم دارند و امیدوارم هرچه‌زودتر مشکلات پیش‌رو، به حداقل برسد. وی در بخشی از سخنانش عنوان کرد: مسئولان در استان یزد با پیشینه و قدمت والای فرهنگی، وظیفه خویش می‌دانند از معلمان و آموزش‌وپرورش حمایت همه‌جانبه‌ای داشته باشند. 

نماینده مردم اردکان با تشکر از مدیران، معلمان و همه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت استان، دانش‌آموزان مستعد و اولیای متعهد آنها که افتخار ٢١ سال کسب بالاترین رتبه قبولی در سطح کشور را نصیب خویش کردند گفت: لزوم حفظ شأن و شخصیت فرهنگیان و برخورد واقع‌بینانه با مطالبات صنفی آنها و حفظ حرمت فرهنگیان بسیار حائزاهمیت و مورد انتظار است.


بطحایی:وضعیت «بازنشستگان فرهنگی» در طرح رتبه‌بندی معلمان اعلام شد
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش ضمن اعلام خبر افزایش ٣٥ درصدی حقوق نیروهای اداری آموزش‌وپرورش، درباره وضعیت بازنشستگان در طرح رتبه‌بندی به ایسنا گفت: تلاش می‌کنیم از طریق دادن پاداش پایان خدمت حتی به افرادی که شهریور امسال بازنشسته می‌شوند، آنها را از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند کنیم.

محمد بطحایی از افزایش ٣٥ درصدی حقوق نیروهای اداری و ستادی این وزارتخانه خبر داد و گفت: فوق‌العاده بند ١٠ ماده ٦٨ مربوط به افزایش حقوق نیروهای اداری در بهمن‌ماه سال گذشته به تصویب هیأت وزیران رسید. همان ٣٥ درصدی که قرار بود به حقوق نیروهای اداری اضافه شود اما میانگین آن ٢١ درصد و سقف آن ٣٥ درصد در نظر گرفته شده است. وی درباره علت توقف اجرای این مصوبه گفت: با اجرای این مصوبه اختلاف زیادی میان کارکنان این دستگاه با معلمان ایجاد می‌شد و فاصله پرداخت‌ها را زیاد می‌کرد. پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای رتبه‌بندی زمینه برای اجرای فوق‌العاده ویژه که مشمول این مصوبه است ایجاد شود و افزایش حقوق برای نیروهای ستادی و اداری اعمال شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه اگر به هرعلتی این فوق‌العاده ویژه اعمال نشود، برنامه‌های دیگری را دنبال خواهیم کرد، گفت: یک طرح دیگر نیز وجود دارد که براساس بند ٣٠ است و افراد ستادی و اداری را شامل می‌شود اما سعی می‌کنیم از طریق رتبه‌بندی نیروهای اداری را شامل این افزایش حقوق کنیم. بطحایی ادامه داد: در تلاش هستیم این حکم از فروردین ٩٤ محاسبه شود.

وی با بیان اینکه از محل افزایش بهره‌وری و ساماندهی نیروی انسانی اقدامات خوبی در آموزش‌وپرورش انجام شده است، عنوان کرد: فوق‌العاده شغل کارکنان را به‌دنبال این افزایش بهره‌وری تا هزارو ٥٠٠ امتیاز افزایش دادیم. همچنین حق نوار مرزی را برقرار کردیم و قانون مرخصی ٩ ماهه زایمان برای بانوان فرهنگی اجرا شد.


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه سرانه مدارس را نیز تا چندروز آینده اعلام می‌کنیم، گفت: مطمئنا وضعیت سرانه‌ها از سال گذشته بهتر خواهد بود. بطحایی در پایان در پاسخ به اینکه آیا بازنشسته‌ها نیز مشمول رتبه‌بندی می‌شوند؟ گفت: در تلاش هستیم حتی افرادی که در شهریورماه امسال بازنشسته می‌شوند را از طریق پاداش پایان خدمت از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند کنیم تا حقی از آنها تضییع نشود. به گفته بطحایی، با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، حقوق آنها بین ١٥٠ تا ٦٠٠ هزار تومان افزایش می‌یابد.


کفاش: باید مبانی فکری دولت را در مدارس ترویج کنیم
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: شعار اعتدال، تدبیر و امید سرلوحه تمام امور آموزش‌وپرورش است. حمیدرضا کفاش گفت: اولین قدم این است که میانه‌روی را به دانش‌آموزان، آموزش دهیم. افراط و تفریط، تندروی و کندروی را به آنها آموزش دهیم. مفاهیم اعتدال به معنای میانه‌روی و احترام به دیگران را در آموزش‌وپرورش اجرا خواهیم کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: بحث بعدی موضوع تدبیر است، یعنی ما به دانش‌آموزانمان عقلانیت، دوری از احساسات کاذب و... را آموزش دهیم و آنها را به این سمت ببریم که احساس را تبدیل به اندیشه و عقل کنند. همچنین به دانش‌آموزانمان یاد بدهیم که تمامی امور خود را عاقلانه انجام بدهند. به تعبیری زود سردی و گرمی‌شان نکند. قدرت تحمل خود را در امور بالا ببرند و این بدان معناست که حرف خود را بزنند و تحمل شنیدن انتقاد را نیز داشته باشند و تمامی اینها وظیفه آموزش‌وپرورش است؛ بحث اعتدال و تدبیر را نیز باید به دانش‌آموزان یاد بدهند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی امید است که باید دانش‌آموزان را امیدوار بزرگ کنیم. نباید سیاه‌نمایی کنیم که آنها امیدشان را به آینده از دست بدهند. می‌توان با اردوبردن دانش‌آموزان به ذوب آهن، عسلویه و... امید را در دل آنها زنده کرد و به آنها نشان داد آینده کشور بسیار روشن است.

این یک راه امیدبخشی در بین دانش‌آموزان است. کفاش ادامه داد: حتی اگر مبانی مذاکرات را برای دانش‌آموزان تشریح کنیم، توانسته‌ایم قدم بزرگی در امید‌بخشی این افراد برداریم. باید با نشان‌دادن درست کشور امید‌بخشی را همان‌طور که رئیس‌جمهور تأکید کرده‌اند، انجام دهیم.

همچنین با استفاده از متخصصان، کارشناسان، تحصیل‌کرده‌ها و... آمار‌های مثبت و درستی را ارائه کنیم و این خود راهی است که شعار رئیس‌جمهور محترم به بهترین شکل در آموزش‌وپرورش اجرائی شود.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: اصلی‌ترین وظیفه ما در حوزه تربیتی در مدارس این است که مبانی اعتدال، تدبیر و امید و آنچه که می‌تواند باعث معنا‌دارکردن این اصل در مدارس کشور شود را محقق کنیم. اگر این شعار که بسیار کلیدی و ریشه‌ای است و جای آن هم در تعلیم و تربیت مدارس است را تبیین کنیم، توانسته‌ایم تحول عظیمی در آموزش‌وپرورش ایجاد کنیم.

به گفته وی، آنچه امروز اهمیت بسزایی دارد، دفاع تمام‌قد دولت از وزیر آموزش‌وپرورش بود که آن را در زمان استیضاح وزیر نشان داد، به همین دلیل باید در آموزش‌وپرورش قدردان دولت بود و باید عاقلانه، منطقی و عمیق مبانی فکری دولت را در مدارس ترویج کنیم.

کفاش یادآور شد: آموزش‌وپرورش باید به‌گونه‌ای باشد که نماینده دولت تدبیر و امید در مدارس باشد. امیدوارم در سال جدید هم بتوانیم به بهترین شکل آموزش را در کشور عملی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha