چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 157402

مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، ارتقاء مراقبت و آموزش های ابتدایی دوران كودكی از صفر تا ۸ سالگی را، از جمله برنامه های این وزارتخانه اعلام کرد.

سلامت نیوز: مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، ارتقاء مراقبت و آموزش های ابتدایی دوران كودكی از صفر تا ۸ سالگی را، از جمله برنامه های این وزارتخانه اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دكتر محمد اسماعیل مطلق افزود: برای تحقق این هدف، سه دستگاه وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی دخیل هستند و البته دستگاه‌های دیگر مثل شهرداری ها و سازمان صدا و سیما نقش كمک كننده در این زمینه دارند.
وی گفت: در برنامه ارتقاء مراقبت و آموزش‌های ابتدایی در دوران كودكی معتقدیم هر كودكی پتانسیل نخبگی دارد لذا نباید هیچ كودكی به دلیل اینكه در خانواده‌اش امكانات وجود ندارد، پتانسیل نخبگی او هم مخفی بماند در واقع با اجرای این برنامه می‌توانیم عدالت اجتماعی را ترویج دهیم.


مطلق در ادامه بحث «تحكیم بنیان و پایداری خانواده» را مهم‌ترین موضوع بند چهارم سیاست‌های كلی جمعیت عنوان كرد و گفت: در مقوله‌هایی كه مرتبط به سلامت خانواده‌ها می‌شود از جمله سلامت جنسی و باروری باید خدمات درستی را  به خانواده‌ها ارائه كنیم.
به گفته وی، همه آمارها نشان می دهد بخشی از طلاق‌ها به دلیل عدم رضایتمندی زوجین از روابط جنسی است، بنابراین برای پایداری خانواده به بحث سلامت جنسی نیز پرداخته‌ایم.


مطلق افزود: در این رابطه مشاوره و آموزش های لازم را برای ارتقای كیفیت سلامت جنسی در نظام ارائه خدمات خود ادغام كرده‌ایم و از این طریق می توانیم پایداری خانواده‌ها را افزایش دهیم.


وی با اشاره به موضوع «توسعه خدمات سلامت باروری و فرزندآوری كه در بند چهارم سیاست‌های كلی جمعیت» مورد تاكید قرار گرفته است، گفت: ما می خواهیم همه گروه هدف ما به خدمات با كیفیت سلامت باروری و فرزندآوری دسترسی داشته باشند.


مطلق گفت: برای تحقق این هدف بسته خدمت سلامت باروری و فرزند‌آوری را براساس سیاست‌های كلی تدوین كرده‌ایم به نحوی كه ارائه دهنده خدمت ما متناسب با این بسته آموزش داده می‌شود تا بتواند خدمات لازم را برای گروه هدف این برنامه‌ها تامین كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha