چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 157445

سلامت نیوز:بیژن نقیب‌زاده استاد بخش گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که دوره‌های مختلفی را در ارتباط با جراحی‌های گوش، بینی و سروگردن در داخل و خارج از کشور گذرانیده است. وی در کنار امور علمی و پژوهشی، در فعالیت‌های صنفی و اجرایی هم حضور داشته و هم‌اکنون رئیس انجمن راینولوژی ایران است.

وی در رابطه با حواشی که این روزها جامعه پزشکی را احاطه کرده است به روزنامه سپید گفت : متاسفانه جوی که علیه جامعه پزشکی در رسانه‌ها ایجاد شد، عملا جو مسمومی بود. در هر جامعه و در هر گروهی افرادی هستند که مشکل دارند و ممکن است خطاهایی هم مرتکب شوند، ولی نمی‌توان همه را با یک چوب راند.

متاسفانه در رسانه ملی برنامه‌هایی به نمایش درآمد که واقعا یک‌طرفه به قاضی رفتند و هرآنچه دلشان خواست گفتند و کسی هم جوابگو نبود. درصورتی‌که این صحبت‌ها و این جوی که ایجاد شد، هرگز به حل مشکلات جامعه کمکی نمی‌کند.

کدام پزشکی درآمد میلیاردی دارد؟ نمی‌خواهم بگویم جامعه پزشکی جزو قشر مستضعف ولی از گروه‌های متوسط جامعه است. درآمدهای میلیاردی که از آن صحبت به میان آمده را باید در جاهای دیگری جستجو کرد نه در بین پزشکان.

با کمال تاسف این حرف‌ها فقط رابطه بین پزشک و بیمار را مسموم می‌کند.، پزشک و بیمار، احتیاج به یک اعتماد متقابل و دوطرفه دارند. اگر این اعتماد خدشه‌دار شد، بالطبع بیشترین آسیب‌ها متوجه بیماران می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha