پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 157503

سلامت نیوز:صدای پای گردشگران واضح‌تر شنیده می‌شود. آمارها از افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور خبر می‌دهند و پیش‌بینی‌ها هم از رونق این صنعت حکایت می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند رونقی که حالا همچون سایر بخش‌ها زیر سایه حل شدن معمای هسته‌ای رفته و تمام پیش‌بینی‌ها را مثبت کرده است تا جایی که به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، «استدلال قوی وجود دارد که در شرایط پساتحریم، بخش گردشگری به شدت رونق خواهد یافت.»


مسعود سلطانی‌فر، دیروز گزارشی یک ساله از عملکرد این سازمان ارایه کرد و در این نشست، از تهیه بسته پیشنهادی ١٠٢٠ پروژه سرمایه‌گذاری با ٢٣‌هزار‌ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: «این بسته کامل‌ترین بسته پیشنهادی سازمان برای استفاده سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است. در این بسته، ساخت تعداد زیادی هتل ٣، ٤ و ٥ ستاره، در دستور کار است.

همچنین در این بسته، سرمایه‌گذاری در برخی مناطق نمونه گردشگری که دارای توجیه اقتصادی هستند، احیا و مرمت اماکن تاریخی و ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی گنجانده شده است.او تهیه این بسته را اولین اقدام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در فضای پس از تحریم دانست و از استدلالی قوی حکایت کرد که در شرایط پسا تحریم، بخش گردشگری به شدت رونق خواهد یافت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با تأکید بر این‌که دروازه‌های جدیدی بر روی این بخش باز می‌شود و شاهد حضور گسترده سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در تأسیس امکانات گردشگری خواهیم بود، ادامه داد: «روند ورود گردشگران به کشور افزایش چشمگیری خواهد داشت و خود را آماده می‌کنیم با وجود همه محدودیت‌ها در زیرساخت‌ها شرایطی را به وجود آوریم تا با مدیریت مناسب از امکانات موجود بهره‌مند شویم و ظرف ٣ تا  ٥سال آینده خود را به شرایط نرمال و طبیعی برسانیم.»

او با بیان این‌که لازم است در چنین شرایطی با ادبیات مناسبی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مذاکره و پیشنهادهای شفافی مطرح شود، یادآوری کرد که «تهیه بسته سرمایه‌گذاری ایران که در حوزه سرمایه‌گذاری و با کمک استان‌ها و معاونت‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اتفاق افتاده در همین راستا بوده که این بسته اکنون درحال چاپ است و تا یکی، دو ماه آینده به دو زبان عربی و انگلیسی هم آماده خواهد شد.»

تسهیل در صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری، اقدام بعدی سازمان در بخش گردشگری بود که سلطانی‌فر از آن یاد کرد و گفت: «بعد از مشخص شدن پروژه‌ها در فضای پس از تحریم باید برای مهیاکردن شرایط به منظور دریافت مجوزهای لازم سرمایه‌گذاران از مراجع مرتبط اقدام کنیم تا سرمایه‌گذار رها نشود. ما سرمایه‌گذاران را رها نمی‌کنیم.

مرتب با آنها در تماس‌ هستیم، وضع آنها را پیگیری می‌کنیم و برای رفع موانع و مشکلات آنها اقدام خواهیم کرد تا مجوزها در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر شود.» او با اشاره به این‌که واقعا نیاز داریم در شرایط موجود فضای رسانه‌ای به کمک سرمایه‌گذاری بیاید، خطاب به خبرنگاران گفت: «قطعا به دلیل تنگناها در نظام اجرایی ممکن است سرمایه‌گذاران با مشکلاتی مواجه شوند، اما این‌که از کاه کوه بسازیم خیلی به مصلحت فضای عمومی کشور نیست.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha