پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 370930

سن پترزبورگ در داخل مرزهای فدراسیون روسیه قرار دارد و شهری است که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. این شهر در سال 1703 تاسیس شده و اسامی مختلفی به نام‌های پتروگراد و لنینگراد در طول تاریخ داشته است. اما امروزه، سن پترزبورگ نامی است که این شهر در دنیا با آن شناخته می‌شود. در این مطلب قصد داریم شما را با این شهر بهتر آشنا کنیم.

سن پترزبورگ کجاست؟

بهترین زمان بازدید از سنت پترزبورگ

فصل تابستان، بهترین زمان برای سفر به سن پترزبورگ است. در این فصل، شب‌ها طولانی‌ترین زمان سال را دارند و سرگرمی‌ها و تفریحات این شهر در اوج خود هستند. در طول روز از گرمای آفتاب لذت ببرید و دل به شب‌های سفید معروف بسپرید. شب‌های سفید یکی از محبوب ترین جاذبه‌های گردشگری سنت پترزبورگ است

دمای هوا در تابستان ملایم و هوای تابستانی در حدود 21 تا 25 درجه سانتی‌گراد است. در مقایسه با روزهای سرد زمستانی، فصل تابستان بهترین زمان برای برنامه‌ریزی سفر و سپری کردن تعطیلات در هوای مطبوع شهر سن پترزبورگ در تور روسیه است.

سن پترزبورگ کجاست؟

اطلاعات عمومی

کشور

روسیه

منطقه

دریای بالتیک

وسعت

439 کیلومتر مربع

زبان رسمی

روسی

میانگین دما

5.4 درجه سانتی گراد

آب‌وهوا

قاره‌ای

طبیعت

جنگلی

کد تلفن

7812+

واحد پول

روبل

مکان های دیدنی در سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ یکی از توریستی‌ترین شهرهای روسیه محسوب می‌شود و این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و از سال 1990 میلادی در این فهرست قرار گرفته است. این شهر جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد که در تور روسیه بازدید از آن‌ها را نباید از دست داد.

موزه دولتی هرمیتاژ

این موزه با عنوان موزه فرهنگ و هنر فهرست شده و از نظر وسعت در رتبه دوم موزه‌های دنیا و پس از موزه لوور پاریس قرار دارد. این موزه تنها 1 دقیقه با کاخ زمستانی فاصله دارد و نمایشگاه‌های دائمی و موقت بسیاری در آن برگزار می‌شود. برای گردش در این موزه شاید یک روز کامل نیز کافی نباشد تا فرصت بازدید از تمام آثار هنری موجود در آن را داشته باشید!

کاخ پیترهوف

کاخ پترهوف کمی خارج از مرکز شهر سنت پترزبورگ قرار دارد. اما برای رسیدن به این اقامتگاه تابستانی در نزدیکی دریای بالتیک، می‌توانید از اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی نیز استفاده کنید. جاذبه اصلی شهر سن پترزپورگ، که بسیار نزدیک به مرکز شهر واقع شده است.

سن پترزبورگ کجاست؟

کجا در سن پترزبورگ اقامت کنیم؟

شهر سنت پترزبورگ گزینه‌های اقامتی، هتل‌ها و مهمان‌خانه‌های بسیاری برای اسکان بازدیدکنندگان و گردشگرانش دارد. هتل‌های 5 ستاره فوق العاده لوکس برای تجربه تور روسیه لاکچری و هتل‌های 4 ستاره معمولی یا هتل‌های 3 ستاره برای تور روسیه ارزان، همگی در دسترس شما خواهند بود. اما اگر قصد اقامت در مرکز شهر را دارید، باید هتلتان را زودتر رزرو کنید!

یک برنامه سفر 3 روزه برای بازدید از شهر

یک برنامه سفر از پیش برنامه‌ریزی شده، برای بازدید از شهر سنت پترزبورگ و سه روز اقامت در این شرح برای شما آورده‌ایم! البته این تنها یک پیشنهاد به افرادی است که برای اولین بار به این شهر سفر می‌کنند و ایده‌ای برای گشت‌وگذار در شهر و برنامه‌ریزی تور روسیه شان ندارند. بنابراین بسته به علایق، شرایط آب و هوایی و زمانی که در شهر اقامت دارید، می‌توانید آن را تغییر دهید!

روز اول در سنت پترزبورگ

صبح : برای بازدید از شهر و دیدن مناظر و جاذبه‌های شهر، حدود 3 ساعت به پیاده‌روی نیاز است. در راه، می‌توانید از چند کلیسای جامع شهر دیدن کنید و در یکی از کافی شاپ‌ها قهوه بنوشید. به عنوان یک گزینه جایگزین هم، می‌توانید یک تور شهری را انتخاب کنید و با اتوبوس به بازدید از شهر بپردازید.

بعدازظهر : پس از صرف ناهار، به داخل زمین بروید و از برخی از زیباترین ایستگاه‌های مترو دنیا بازدید کنید. توصیه ما ایستگاه 4-5 است، در غیر این صورت ممکن است تمام روز، مشغول گشتن در این ایستگاه‌های زیبا باشید! برخی از ایستگاه‌های محبوب گردشگران، ایستگاه‌های Avtovo، Zvenigorodskaya و Admiralteiskaya هستند. اگر باز زمان داشتید، می‌توانید از برخی از اماکن واقع در خارج از مرکز شهر، مثل کلیسای جامع اسمولنی، کلیسای جامع ترویتسکی نیز بازدید کنید.

عصر/شب : کنسرت / اپرا / باله موسیقی در یکی از سالن‌ها. اکثر اجراها ساعت 19 و برخی از ساعت 20 شروع می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از شام یک میان وعده بخورید، برخی از اپراها بیش از 3 ساعت طول می‌کشند. شاید گرسنگی برای شما مشکل‌ساز شود.

روز دوم در سنت پترزبورگ

صبح/بعدازظهر : از یکی از کاخ‌های سلطنتی و محوطه‌اش دیدن کنید. بیشتر وقت روزتان را می‌گیرد. بنابراین صبح زود بروید تا زمان بیشتری برای بازدید از پارک‌ها و کاخ‌ها داشته باشید. توجه داشته باشید که در تعطیلات آخر هفته ممکن است کمی شلوغ باشد.

عصر/شب : زمان دیدن پل‌های متحرک و شب‌های سفید، که دیدنی‌ترین آنها ورودی پل کاخ در ساعت 1:10 شب است. بعد از آن می‌توانید در امتداد خاکریز تا یکی از پل‌های مجاور، قدم بزنید، عکس بگیرید، قهوه بنوشید و شاهد کوتاه‌ترین شب زندگی خود باشید!

روز سوم در سنت پترزبورگ

صبح : با موزه هرمیتاژ شروع کنید! بخش خوبی از روز شما، حداقل کل صبح را می‌گیرد. برای تهیه بلیط به دفاتر فروش بلیط در داخل ساختمان ستاد کل سابق مراجعه کنید، شلوغی کمتری دارد!

بعدازظهر : بعد از ناهار در کنار رودخانه و کانال‌ها، قایق سواری کنید. بین 1 تا 1.5 ساعت آرامشی فراموش‌نشدنی را تجربه کنید!

عصر/شب : در نهایت هم در یکی از رستوران‌های مرکز شهر شامی میل کنید و ماراتن گشت‌وگذارتان را به پایان برسانید!

رزرو تور ترکیه در فلای‌تودی

اگر قصد دارید به سن پترزبورگ سفر کنید، می‌توانید از طریق وب سایت فلای‌تودی تور روسیه ارزان را با بهترین قیمت و امکانات رزرو کنید. فلای‌تودی به عنوان یک شرکت خدمات سفر معتبر، انواع تورهای استانبول از جمله تورهای سیاحتی، تورهای نوروزی، تورهای لحظه آخری و ... را به مسافران ارائه می‌دهد. از دیگر خدمات این شرکت می‌توان به رزرو بلیط هواپیما، تهیه بلیط قطار، رزرو هتل، صدور ویزا، تهیه بیمه مسافرتی و خرید تور و بلیط چارتر اشاره نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha