یکی از رایج‌ترین انتخاب‌ها برای مسافرت از تهران به مشهد در عید نوروز سفر با اتوبوس است؛ زیرا این دو شهر فاصله چندان طولانی از یکدیگر ندارند و بلیط اتوبوس در مقایسه با بلیط هواپیما و قطار خیلی ارزان‌تر و در دسترس‌تر است. از این رو مسافران‌ می‌توانند به آسانی با مراجعه به یکی از پایانه‌های اتوبوسرانی تهران و یا به‌صورت آنلاین خرید بلیط اتوبوس را انجام دهند و سفری راحت و اقتصادی داشته باشند.

خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد در عید نوروز

اگر می‌خواهید در مورد خرید بلیط اتوبوس اسنپ تریپ از تهران به مشهد در عید نوروز اطلاعات بیشتری را کسب کنید تا پایان این مطلب در کنار ما باشید.

مسیر تهران به مشهد با اتوبوس

قبل از آنکه اقدام به خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد کنید بهتر است که اطلاعات بیشتری در مورد مسیر جاده ای میان این دو شهر کسب کنید. اکثر اتوبوس‌های این مسیر معمولا جاده سمنان را برای حرکت به سمت مشهد انتخاب‌ می‌کنند؛ زیرا جاده سمنان کوتاه‌ترین مسیر جاده‌ای میان تهران مشهد محسوب‌ می‌شود. این دو شهر ۸۹۹ کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند و اگر بخواهید با استفاده از اتوبوس و از طریق جاده سمنان به مشهد سفر کنید با توجه به ترافیک جاده و توقف‌های اتوبوس حدود ۱۰ الی ۱۲ ساعت طول‌ می‌کشد. در این مسیر پس از خارج شدن از استان تهران از شهرهایی مانند ایوانکی، گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، داورزن، سبزوار، نیشابور و ملک آباد عبور می‌کنید تا در نهایت وارد شهر مشهد شوید.

اما درصورتی‌که اتوبوس از طریق جاده شمال بخواهد مسیر تهران تا مشهد را طی کند حدود ۱۳ ساعت به طول‌ می‌انجامد و باید از شهرهایی مانند رودهن، آبعلی، گزنک، پلور، آمل، قائم شهر، بابل، ساری، سورک، نکا، رستمکلاه، بهشهر، کرد کوی، گرگان، علی آباد، آزادشهر، مینودست، چمن بید، بجنورد، فاروج، قوچان و چناران بگذرد تا در نهایت به مشهد برسد. با توجه به طولانی‌تر بودن این مسیر بهتر است که پیش از رزرو آنلاین بلیط اتوبوس بررسی کنید که راننده اتوبوس کدام مسیر را برای رسیدن به مقصد تعیین کرده است و برنامه‌ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشید تا بتوانید از تعطیلات عید نوروز بیشتر لذت ببرید.

پایانه‌های مسافرتی تهران مشهد

تهران پرجمعیت‌ترین شهر ایران محسوب‌ می‌شود و همین موضوع موجب شده سفر با اتوبوس از تهران به مشهد و سایر استان‌ها تقاضای بالایی داشته باشد. از سویی ترافیک سنگین این شهر نیز موجب شده که چندین پایانه مسافربری در نقاط مختلف شهر راه اندازی شود تا مسافران بتوانند برای سفر با اتوبوس به نزدیک‌ترین پایانه به خود مراجعه کنند. تهران دارای چهار ترمینال مسافربری شامل ترمینال جنوب (خزانه)، ترمینال بیهقی ( آرژانتین)، ترمینال غرب (آزادی)، ترمینال شرق ( تهرانپارس) است که هر یک سفر به مقاصد داخلی و خارجی مختلفی را انجام‌ می‌دهند. لازم ذکر است که به دلیل متقاضای فراوان خرید بلیط اتوبوس تهران به مشهد در تمامی روزهای سال ترمینال‌های جنوب، شرق و غرب تهران به سمت مشهد و بالعکس دارای سرویس‌های متعددی در ساعات مختلف هستند.

در مشهد مقدس نیز مسافران‌ می‌توانند به یکی از ترمینال‌های مسافربری امام رضا، معراج و یا راه ابریشم مراجعه کنند و اقدام به خرید بلیط اتوبوس نمایند. البته اگر می‌خواهید پس از اتمام سفر خود از مشهد به تهران بلیط اتوبوس تهیه کنید باید حتما به ترمینال مسافربری امام رضا (ع) مراجعه نمایید. پایانه معراج خدمات‌دهی به شهرهای شمال خراسان و ترمینال راه ابریشم به شهرهای شرق کشور را انجام‌ می‌دهد و مسافرین این شهرها باید به این ترمینال‌ها مراجعه کنند تا بتوانند به‌صورت حضوری بلیط اتوبوس تهیه کنند.

f9997a2c-4978-409f-9238-2f3066ddd2c1.jpg

رزرو بلیط اتوبوس VIP تهران مشهد

با توجه به فاصله تهران مشهد اگر می‌خواهید سفر راحت‌تر و کوتاه‌تری داشته باشید بهتر است که هنگام رزرو بلیط اتوبوس اسنپ تریپ اتوبوس‌های VIP را انتخاب کنید که از امکانات رفاهی بیشتری برخورداراند. این اتوبوس‌ها دارای صندلی‌های تخت‌شو و نیمه تخت‌شو راحت‌تری هستند و فاصله بیشتری از یکدیگر دارند. به‌طوری‌که اتوبوس‌های VIP تنها ۲۵ نفر ظرفیت دارند و با امکانات رفاهی مانند مانیتور پشت صندلی، آبسردکن، اینترنت، سیستم سرمایشی و گرمایشی مطبوع و... که دارند موجب‌ می‌شوند مسافران کمتر سختی راه را احساس کنند.

ارزان‌ترین قیمت بلیط اتوبوس تهران مشهد

برای بسیاری از افراد هزینه‌های سفر خیلی حائز اهمیت است و سعی‌ می‌کنند به نحوی آن را کاهش دهند و مدیریت کنند. از این رو به دنبال ارزان‌ترین بلیط اتوبوس تهران مشهد است. خوشبختانه قیمت بلیط اتوبوس در ایران همیشه ثابت است و همانند قیمت بلیط قطار و هواپیما خیلی نوسان ندارد. حتی در روزهای کم تردد سال نیز گاهی اوقات شاهد ارائه بلیط انواع اتوبوس با تخفیف هستیم. از این رو مسافران‌ می‌توانند آن ایام را برای سفر ارزان‌تر انتخاب کنند. همچنین‌ می‌توانند به جای رزرو بلیط اتوبوس اسنپ تریپ VIP تهران مشهد اتوبوس‌های معمولی که قیمت پایین‌تری دارند را انتخاب کنند. علاوه بر این اگر بلیط سفر خود را به‌صورت آنلاین رزرو کنند می‌توانند از تخفیفاتی که سایت‌ها گاهی اوقات برای مشتریان خود قرار می‌دهند استفاده کنند و سفری اقتصادی به مشهد داشته باشند.

راهنمای خرید بلیط اتوبوس پرترددترین شهرها از پایانه های شهر تهران

خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد از اسنپ تریپ

میزان مسافرت‌ها به مشهد در ایام نوروز به اوج خود می‌رسد و خیلی از افراد سفر با اتوبوس را انتخاب‌ می‌کنند. بهترین راه برای خرید بلیط اتوبوس روش آنلاین از وب‌سایت‌های معتبر فروش بلیط است. یکی از معتبرترین وب‌سایت‌ها در این حوزه اسنپ تریپ است. این مجموعه یکی از نام آشناترین مراجع فروش بلیط اتوبوس، هواپیما، هتل و... در کشور است و با تیم مجرب خود همواره در تلاش است تا بهترین خدمات را با تضمین کیفیت و قیمت ارائه دهد. از این رو می‌توانید با اطمینان خاطر برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد به سایت یا اپلیکیشن اسنپ تریپ مراجعه کنید و با چند کلیک ساده در کوتاه‌ترین زمان با رزرو بلیط خود خریدی راحت و لذت‌بخش داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha