مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه علیرغم عدم تخصیص بودجه‌ای از محل هدفمندی یارانه‌ها بیمه خبرنگاری را قطع نکرده و از منابع داخلی خود آنرا پوشش می‌دهیم گفت: تفاهم نامه‌ای با وزارت ارشاد درباره خبرنگاران به امضا رسیده که امیدواریم به حل مشکلات کمک کند.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه علیرغم عدم تخصیص بودجه‌ای از محل هدفمندی یارانه‌ها بیمه خبرنگاری را قطع نکرده و از منابع داخلی خود آنرا پوشش می‌دهیم گفت: تفاهم نامه‌ای با وزارت ارشاد درباره خبرنگاران به امضا رسیده که امیدواریم به حل مشکلات کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، تقی نوربخش در حاشیه نخستین نشست روزنامه نگاران نیازهای حرفه‌ای و مسائل اجتماعی که شب گذشته برگزار شد با اشاره به تفاهم نامه‌ای با وزارت ارشاد اظهار کرد: کار کارشناسی این تفاهم نامه از ماه‌ها قبل آغاز شده است و شامل چند بخش است. بخش نخست به تسهیلات سازمان تامین اجتماعی باز می‌گردد که بر اساس مقررات فعلی‌اش خواهد بود.

وی ادامه داد: بخش دوم در خصوص مواردی است که سازمان می‌تواند مساعدت کند اما باید در قالب لایحه به مجلس تقدیم شود که از جمله آنها می‌توان به زیر پوشش بردن کارگاه‌های بیش از پنج نفر اشاره کرد. در حال حاضر کارگاه‌های کمتر از پنج نفر تحت پوشش است. نظر سازمان تامین اجتماعی در خصوص واحدهای مربوط به خبرنگاری و اطلاع رسانی و پوشش آنها، مساعد است. بخش سوم نیز مربوط به آیین نامه‌هایی است که باید در دولت تصویب شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه افزایش بیشتر جامعه تحت پوشش خبرنگاران در تامین اجتماعی و تخصیص سهم 13.5 درصدی از محل هدفمندی یارانه‌ها از جمله مواردی است که باید آیین نامه‌های آن در دولت تصویب شود گفت: سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر علیرغم آنکه بودجه‌ای از محل هدفمندی یارانه‌ها دریافت نمی‌کند، بیمه خبرنگاری را قطع نکرده و از منابع داخلی خود آنرا پوشش می‌دهد.

نوربخش افزود: در این توافقنامه با وزارت ارشاد پیشنهاد شده که دولت بتواند از منبع ماده هفت هدفمندی تعداد بیشتری خبرنگار را با سوبسید دولتی تحت پوشش بیمه ببرد.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر خبرنگار بودید مهمترین سوال شما درباره تامین اجتماعی چه بود؟ گفت: مهمترین پرسشم درباره میزان افزایش تعهدات سازمان تامین اجتماعی است. ما به عنوان یک سازمان بیمه گر هم خواهان افزایش سطح پوشش و هم افزایش سطح تعهدات هستیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: تعهدات ما شامل دو بخش عمده درمان و پرداخت مستمری است. علاوه بر این، طبق قانون 18 تعهد دیگر از جمله بیمه بیکاری، غرامت ایام بیماری و غیره را نیز داریم.

نوربخش با بیان اینکه طی دولت تدبیر و امید در سالهای 92 و 93 مستمری بیمه شدگان 25 درصد و در سال 94 ، 15 درصد افزاش یافت گفت: در مجموع می‌توان گفت طی سه سال، مستمری بیمه شدگان خود را تا 65 درصد افزایش دادیم.علیرغم مشکلاتی که حداقل حقوق بگیران دارند یکی از راهبردهای سازمان افزایش‌ تعهدات در قبال این گروه است.

وی افزود: با اقداماتی نظیر افزایش بن خواروبار و غیره مستمری حداقل حقوق بگیران نیز افزایش پیدا کرد. همچنین در بخش درمان در سال 93، 12 هزار و 500 میلیارد تومان و در سال 94، 16 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول اختصاص پیدا کرد.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، اتفاقات خوبی طی این مدت برای سازمان تامین اجتماعی افتاده اما هنوز مشکلات مردم پابرجاست و تلاش می‌شود به ویژه در برنامه ششم توسعه تدابیر عملی برای حل مشکلات اندیشیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha