رئیس انجمن رادیولوژی ایران با انتقاد از اجرا نشدن مصوبه وزارت بهداشت در زمینه حذف فیلمهای رادیولوژی و بهره گیری از سیستم دیچیتالی توسط مراکز رادیولوژی گفت: حذف نشدن فیلم علاوه بر گرانی هزینه های درمانی، آلودگیهای زیست محیطی را تشدید می کند.

دکتر عبدالرسول صداقت با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین کنگره انجمن رادیولوژی ایران افزود: هم اینک به دلیل گرانی روز افزون فیلمهای رادیولوژی، رویکرد جهانی این رشته به سمت "رادیولوژی بدون فیلم" در حال حرکت است.

وی لزوم استفاده از داروهای ظهور و ثبوت فیلم و تبدیل فیلم های رادیولوژی بدون مصرف به زباله را از جمله تهدیدات زیست محیطی بر شمرد که لزوم حذف فیلم را از چرخه فعالیت مراکز رادیولوژی ، بیش از پیش ضروری می سازد.

صداقت نیاز به زمان بیشتر برای دستیابی به فیلم رادیوگرافی بیمار را که موجب زمانبر شدن فرآیند درمان می شود در کنار عوامل فوق جزو زنجیره ای دانست که الزام رادیولوژی بدون فیلم را فراهم آورده و شیوه سنتی را محکوم به فراموشی کرده است.

به گفته وی در آخرین آیین نامه مصوب وزارت بهداشت - ویژه موسسات و مراکز رادیولوژی - مقرر شد که رادیولوژی در ایران بایستی به سمت رادیولوژی بدون فیلم حرکت کند.

صداقت ، رادیولوژی بدون فیلم را جز مباحثی دانست که قرار است دستاوردهای آن در کنگره امسال مورد بحث و هم اندیشی متخصصان این رشته قرار گیرد.

وی هدف از برپایی بیست و پنجمین کنگره  رادیولوژی را آشنایی با آخرین دستاوردهای این رشته بر شمرد که برای نایل شدن به این هدف از بهترین دانشمندان و استادان داخلی وخارجی برای حضور و سخنرانی در این کنگره دعوت به عمل آمده است و بیش از 20 میهمان از خارج از کشور در آن حضور خواهند یافت.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران اقبال خوب میهمانان خارجی را در کنگره  امسال مرهون ارتباط موفقیت آمیز و نزدیک انجمن رادیولوژی ایران و اروپا دانست.

در این کنگره که 8 الی 11 اردیبهشت در هتل المپیک تهران برگزار می شود آخرین دستاوردهای علم تصویربرداری، تصویربرداری دستگاه اسکلتی، مدیریت در رادیولوژی ارائه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha