رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: 90 درصد بیمارستانهای کشور دستگاه بی خطرسازی زباله را نصب و فعال کرده اند اما 10 درصد نواقصی دارند که به آنها تذکر داده شده است.

سلامت نیوز: رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: 90 درصد بیمارستانهای کشور دستگاه بی خطرسازی زباله را نصب و فعال کرده اند اما 10 درصد نواقصی دارند که به آنها تذکر داده شده است.

خسرو صادق نیت روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه 100درصد بیمارستانهای دولتی و خصوصی کشور مطابق استانداردهای تعریف شده، تفکیک زباله های عادی از بیمارستانی را در مبدا انجام می دهند افزود: البته تخلف در هر جایی ممکن است وجود داشته باشد که اگر به وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی گزارش شود، با متخلفان برخورد جدی می شود.
رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: بیش از 90 درصد بیمارستانهای کشور سیستم بی خطرسازی زباله را نیز نصب کرده و فرآیند بی خطرسازی را به طور کامل انجام می دهند.
وی افزود: 10درصد بیمارستانهای کشور در زمینه بی خطرسازی زباله نواقصی دارند که به آنها تذکر و مهلت داده شده که نواقص را بر طرف کنند.
صادق نیت درباره روش بی خطرسازی زباله های بیمارستانی به خبرنگار ایرنا توضیح داد: عمده بیمارستانهای کشور برای امحا و بی خطرسازی زباله از روش اتوکلاو (بی خطر سازی و استریل کردن در دمای و فشار بالا با بخار آب) یا روش امحا به کمک مواد شیمیایی استفاده می کنند که روشهای مورد تأیید وزارت بهداشت هستند.
حدود 750بیمارستان در کشور فعالیت می کنند که 540 مرکز آن بیمارستان دولتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha