شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 15864

دبیر انجمن فن آوران علوم آزمایشگاهی به مصائب و مشکلات موجود در آزمایشگاهها اشاره کرد و گفت: کار درآزمایشگاهها هم تراز با کار در معادن است.

فرهود صفرنیا در مراسمی که به مناسبت سالروز تولد حکیم جرجانی و روز علوم آزمایشگاهی در تالار رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد؛ گفت: طبق مصوبه هیات وزیران، تکنسین آزمایشگاه جزء مشاغل سخت و زیان آور درجه یک محسوب می شود.

وی افزود: جامعه علوم آزمایشگاهی خواستار تسری این مصوبه درمورد متصدیان مشاغل کاردان و کارشناس عهده دار وظایفی مشابه است چرا که از نظر نوع کار فرقی با یکدیگر ندارند و گاه وظایفی به مراتب سخت تر از وظایف تکنسین ها برعهده دو گروه دیگر است.

صفرنیا به آیین نامه اجرائی جدیدی اشاره کرد که در ماده یک آن کارهای سخت و زیان آور تعریف و به دو گروه تقسیم شده است و اضافه کرد: با نگاهی گذرا، گنجاندن شغل تکنسین، کاردان و کارشناس آزمایشگاه در آن منطقی به نظر می رسد چرا که در این ماده، کارهای سخت را کارهائی دانسته اند که در آن عوامل فیزیکی، شیمیائی و بیولوژیکی محیط کار تنش هائی را در فرد شاغل در این اماکن ایجاد می کند.

وی به پرداخت ناهماهنگ حقوق و سختی شرایط محیط کار در مراکز درمانی زیر مجموعه وزارت بهداشت و عدم پرداخت چنین حقی در آزمایشگاه‌های خصوصی اشاره کرد و گفت: وجود تفاوت‌های پرداخت حقوق در آزمایشگاه‌های دولتی و نیز پرداخت‌های بسیار متفاوت در بخش خصوصی گواه بر این مدعاست.

دبیر انجمن فن آوران علوم آزمایشگاهی تشریح کرد: این انجمن در تاریخ 1382 مجوز فعالیت خود را از وزارت کشور گرفت و فعالیت های صنفی خود را به طور رسمی از دی ماه سال 1385 آغاز کرد.

وی افزود: با گذشت نزدیک به 6 سال از زمان تشکیل انجمن هنوز شاهد اجراء نشدن برخی قوانین و نیز تبعیض های بسیاری بین دو بخش دولتی و خصوصی و عدم جدی گرفتن مشکلاتمان توسط مسئولان هستیم که این مسئله باعث آزردگی خاطر این پیام آوران گمنام سلامتی شده است.

صفرنیا در پایان خواستار اقدامات لازم از سوی مسئولان در خصوص بیانیه ای که در راستای مشکلات مذکور تبیین شده و به امضای پرسنل شاغل در آزمایشگاههای مختلف در آمده بود؛ شد.

گفتنی است تقدیر از پیشکسوتان علوم آزمایشگاهی، طرح مسابقه و اجرای موسیقی سنتی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha