رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت در این دوره استقرار پزشک در تمام مراکز بهداشتی- درمانی روستایی است و اکنون همه این مراکز در سراسر کشور پزشک دارند.

اختلاف درآمد پزشکان عمومی و متخصص معقول شود

سلامت نیوز: رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت در این دوره استقرار پزشک در تمام مراکز بهداشتی- درمانی روستایی است و اکنون همه این مراکز در سراسر کشور پزشک دارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،حسینعلی شهریاری افزود: اتفاق مثبتی که در این دولت افتاده این است که مراکز بهداشتی- درمانی در تمام روستاها پزشک عمومی دارند، اکنون حتی در دورترین روستاها و محرومترین مناطق سیستان و بلوچستان نیز پزشک عمومی حضور دارد و از نظر مالی توانسته اند طوری برنامه ریزی کنند که پزشکان اقناع شوند و به این مناطق بروند.رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: گاهی در رسانه ها از درآمدهای بالای 10 میلیون تومان برای پزشکان عمومی صحبت می شود اما این درآمدها برای کسانی است که به مناطق خیلی محروم و گاه ناامن که هر از گاهی یک مسئله امنیتی در آنجا رخ می دهد، مستقر شده اند.

وی با اشاره به مشکلات پزشکان در مناطق دورافتاده گفت: این پزشکان در مناطقی فعالیت می کنند که امکانات رفاهی ندارد. فقط رفت و آمد این پزشکان به شهر و خانه شان و هزینه هواپیمای آنها رقم قابل توجهی است.شهریاری اضافه کرد: هر پزشکی حاضر نمی شود به این مناطق محروم برود اما آماری که وزارت بهداشت اعلام کرده گویای این است که 2800 پزشک عمومی به این مناطق رفته و مستقر شده اند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مشکلی که هنوز حل نشده، این است که اختلاف درآمد بین پزشکان عمومی و متخصص خیلی زیاد است برای همین پزشکان عمومی خیلی انگیزه دارند که هر طور شده، در آزمون دستیاری قبول و متخصص بشوند.

وی ادامه داد: باید اختلاف درآمد پزشکان عمومی و متخصص را به حد معقولی برسانیم که پزشکان در مناطق محروم بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha