سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 15901

معاون سلامت وزارت بهداشت، از حضور پرستاران در کنار سایر اعضای تیم سلامت در اجرای طرح پزشک خانواده خبر داد.

دکتر حسن امامی رضوی روز سه شنبه در مراسم روز پرستار در تالار وزارت کشور گفت: بر خلاف اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها، در شهرها پرستاران در کنار پزشک، ماما، روانشناس و کاردان بهداشت عضو تیم سلامت هر شهروند ایرانی می ‌شوند.

معاون سلامت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه پرستاران به صورت شبانه روز در خدمت سلامت مردم هستند، تصریح کرد: حجم و فشار کاری پرستاران در ساعات شب نه تنها کمتر نمی شود بلکه بیشتر هم می ‌شود و این به علت درد و استرس بیشتر بیماران در ساعات شب است.

امامی رضوی ادامه داد: پرستاران در بخشهای درمانی و به خصوص درمان سرپایی در بیمارستانها و مراکز درمانی و حتی خدمات درمان در منزل فعالیت دارند اما انتظار داریم حضور آ‌نها در خدمات پیشگیری بیشتر شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده از 5/3 سال پیش در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر گفت: در تیم سلامت و پزشک خانواده روستاییان فقط پزشک و ماما حضور داشت و پرستار نبود که این به علت شرایط و ضرورت خدمات سلامت در روستاها بود اما در شهرهای بالای 20 هزار به خدمات پرستاران در تیم سلامت پزشک خانواده نیاز داریم.

وی با عنوان این مطلب که طرح پزشک خانواده امسال در شهرهای زیر 50 هزار نفر و در مرحله بعد در شهرهای زیر 100 هزار نفر اجرا می ‌شود افزود: در اجرای این طرح پرستاران حتما در کنار پزشک خانواده، ماما، کاردان بهداشت محیط، کاردان بهداشت خانواده و روانشناس یکی از اعضای تیم سلامت هر ایرانی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha