مدیركل سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش جزییات اقدامات آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از ایدز و اعتیاد در مدارس را تشریح كرد و گفت: 65 هزار معلم برای پیشگیری از ایدز در بین دانش‌آموزان تحت آموزش قرار گرفتند.

دكتر حسن ضیاءالدینی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جزییات اقدامات آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از ایدز و اعتیاد در مدارس، آموزش 65 هزار معلم با هدف پیشگیری از ایدز و بیماری‌های پرخطر در جمعیت دانش‌آموزی در 9 استان كشور خبر داد.

وی كه با اشاره به آمار جمع‌آوری‌شده از سال گذشته سخن می‌گفت، در ادامه این مطلب را اعلام كرد كه از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته، دو میلیارد و 500 میلیون تومان به دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد دانش‌آموزان اختصاص یافت.

مدیر كل سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش از آموزش دانش‌آموزان دو هزار و 500 مدرسه در برابر سوءمصرف مواد مخدر در قالب طرح فعالیت «مدارس مروج سلامت و فرهنگ‌سازی» نیز خبر داد.

او همچنین بیان كرد: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی كشور در زمینه‌ ارائه خدمات آموزشی و مداخله‌ای به دانش‌آموزان در معرض خطر و آسیب‌دیدگان اجتماعی و نیز آموزش مهارت‌های زندگی و پیشگیری از اعتیاد منعقد شده است.

ضیاءالدینی در عین حال اظهار كرد: اجرای طرح «پیشگیری اجتماع‌محور» در مدارس ابتدایی كه در قالب آن، یك‌هزار و 500 مدرسه تحت پوشش قرار گرفته‌اند، نیز با جدیت بیشتر دنبال می‌شود.

این مقام مسوول در خاتمه، بازنگری ضمیمه كتاب علوم زیستی و بهداشت راجع به پیشگیری از ایدز برای دانش‌آموزان متوسطه كه هم‌اكنون تنها جزوه تدوین‌شده رسمی درسی كشور در مورد پیشگیری از ایدز است را نیز به عنوان یكی دیگر از اقدامات اداره كل متبوع در حوزه اقدامات پیشگیرانه در برابر ایدز و اعتیاد دانش‌آموزان، یادآور شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha