نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: برنامه ششم توسعه، به عنوان جایگاه امید برای جامعه پزشکی کشور به شمار می‌آید.

سلامت نیوز: نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: برنامه ششم توسعه، به عنوان جایگاه امید برای جامعه پزشکی کشور به شمار می‌آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان نظام پزشکی، محمود فاضل افزود: سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در طول تمام برنامه‌ها، خودخواسته و مبتکرانه و بر اساس اهداف، اختیارات و وظایف قانونی خود (ماده 2 و 3) اقدام به مشارکت، پیشنهاد، بررسی و نگارش آن در نهاد ریاست جمهوری و وزارت بهداشت کرده است و به عنوان عضو در جلسات منظم آن حضور می‌یابد.

وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی توسط دولت در شرف تدوین است، اظهار داشت: در حکومت‌های توسعه‌گرا، نقش برنامه و برنامه‌ریزی و پایبندی به برنامه، محوری است و بدون سر لوحه قرار دادن آن هیچ گونه حرکتی متصور نیست.

وی با اشاره به اینکه افزایش سرعت در هر مسیری بدون تبعیت از برنامه، سرعت در انحراف از برنامه محسوب می‌شود، افزود: تاکنون پنج برنامه با چشم انداز افق 1404 طراحی و به اتمام رسیده است. فارغ از اینکه هر کدام از این برنامه‌ها چگونه طراحی شده و آیا مسیر وصول به اهداف، منطبق بر واقعیت بوده است یا خیر.

فاضل خاطرنشان کرد: اکنون ادبیات هوشمندانه مورد نظر سازمان چه در جلسات مرتبط و چه اشباع فضای عمومی در پیش‌نویس برنامه ششم به چشم می‌خورد و دولت بر سر آن است تا از ظرفیت‌های مردمی در کنار خود استفاده بهینه ببرد.

وی از همکاران متفکر و صاحب نظر خود دعوت کرد در این راه بیندیشند و با مداخله در مفاد برنامه‌های پیشین، پیشنهادهای مفید خود را ارایه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha