چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

جوان 24 ساله ای که به اتهام مشارکت در نزاع دسته جمعی منجر به قتل دستگیر شده و پرونده اتهامی وی در حال رسیدگی است بار دیگر به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی با «گزنه کفاش» به خاطر «نگاه چپ!» پای میز محاکمه نشست.

سلامت نیوز: جوان 24 ساله ای که به اتهام مشارکت در نزاع دسته جمعی منجر به قتل دستگیر شده و پرونده اتهامی وی در حال رسیدگی است بار دیگر به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی با «گزنه کفاش» به خاطر «نگاه چپ!» پای میز محاکمه نشست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، بیست و چهارم دی سال 1392 چند جوان در خیابان شهید علیمردانی مشهد کنار شعله های آتش داخل یک پیت حلبی تجمع کرده بودند که خودروی پیکانی در نزدیکی آنان توقف کرد. وقتی سرنشینان خودرو قصد داشتند برای خرید لامپ وارد فروشگاه لوازم الکترونیکی شوند، برخی از افرادی که کنار شعله های آتش بودند به بهانه «نگاه چپ!» به متلک گویی پرداختند.

سرنشینان پیکان با شنیدن این متلک ها که سر منشاء آن فقط «نگاه چپ!» بود با چوب و چماق به طرف 3 جوان رفتند. آتش افروزان که به خاطر مصرف مشروبات الکلی حال طبیعی نداشتند ناگهان چاقو و افشانه فلفل را بیرون کشیدند و بدین ترتیب نزاعی خونین در خیابان آغاز شد.

گزارش خراسان حاکی است: در این میان ناگهان ضربه چاقو به سینه جوان 28 ساله پیکان سوار فرود آمد و خون آلود نقش بر زمین شد. مجروح این حادثه پس از فرار متهمان از صحنه نزاع بلافاصله به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال یافت اما این جوان به کما رفت و دچار مرگ مغزی شد.

خانواده مجروح در یک اقدام خداپسندانه، اعضای بدن وی را به بیماران نیازمند اهدا کردند و بدین ترتیب پرونده جنایی مقابل بازپرس وقت شعبه 204 دادسرای مشهد گشوده شد. 3 متهم اصلی این پرونده نیز پس از چند ماه فرار بالاخره با ردیابی های اطلاعاتی کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند.

در این میان «م-ک» یکی از متهمان این پرونده وارد آوردن ضربه چاقو به مقتول را پذیرفت و گفت: آن ها با چوب به سرم زدند من هم 2 ضربه چاقو به شکم یکی از افرادی که داخل پیکان بودند زدم.

متهم دیگر نیز ضمن تایید اعترافات متهم این پرونده گفت: ما مشروب خورده بودیم و دور آتش خودمان را گرم می کردیم که آن ها از پیکان پیاده شدند دیدیم «چپ، چپ» نگاه می کنند که محمد (متهم دیگر) هم چپ چپ به آن ها نگاه کرد آن ها ایستادند و گفتند «چیه! تنت می خاره؟!» و همین جمله به درگیری منجر شد.

«م-چ» یکی دیگر از متهمان این پرونده جنایی در اعترافات خود گفت: آن ها 5 نفر بودند که از خودرو پیاده شدند آن شب من افشانه فلفل داشتم. وقتی آن ها به طرف ما آمدند من هم به صورتشان افشانه فلفل پاشیدم و سپس به طرف مغازه ساندویچی رفتم و شیشه نوشابه ای را شکستم که آن ها را بترسانم و ...

گزارش ها حاکی است: در حالی که این پرونده جنایی در شعبه 204 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تکمیل شد و پرونده متهمان در حال طی مراحل قانونی دیگر در دستگاه قضایی بود صبح روز گذشته، «م-چ» یکی از متهمان این پرونده جنایی با اعلام شکایت جوانی که با ضربه «گزنه» به شدت مجروح شده بود مقابل قاضی محمدحسن اصولی صفار (بازپرس شعبه 410 دادسرای مشهد) نشست و به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد مورد بازجویی قرار گرفت.

این جوان 24ساله انگیزه خود را از این نزاع خونین نیز «نگاه چپ!» عنوان کرد و به قاضی اصولی صفار گفت: آن روز من و دوستم روی یک دستگاه موتورسیکلت نشسته بودیم و در حال خوردن «باقالی» بودیم که ناگهان دیدیم جوان دیگری به ما «چپ، چپ» نگاه می کند. به خاطر همین نگاه او ناگهان دوستم ظرف «باقالی» را به صورت آن جوان کوبید و در گیری بین ما شروع شد. من هم که قبلا در کفاشی کار می کردم همیشه یک «گزنه» (چاقوی تیزبرش چرم) به همراه داشتم. در این میان گزنه را بیرون کشیدم و ضربه ای به آن جوان زدم که خون آلود روی زمین افتاد و پس از آن به همراه دوستم از محل گریختم ولی موتورسیکلت متعلق به دوستم بود.

در این هنگام بازپرس شعبه 410 دادسرای مشهد از وی سوال کرد: اما موتورسیکلت پس از این ماجرا دست شما بود؟ متهم پاسخ داد: وقتی این حادثه رخ داد پدر دوستم نزد من آمد و گفت: چون تو با «گزنه» آن جوان را مجروح کرده ای، باید موتورسیکلت را بخری من هم موتورسیکلت را از او خریدم و به فرد دیگری فروختم اما ماموران با ردیابی شماره موتورسیکلت خریدار را دستگیر کرده بودند که او هم در اعترافاتش مرا لو داده بود به همین خاطر هم زمانی که به جرم نزاع منجر به قتل در زندان بودم دوباره برای رسیدگی به این پرونده احضار شدم.

این گزارش حاکی است: مقام قضایی نیز پس از اعتراف صریح وی به ارتکاب جرم، متهم این پرونده را به شعبه 204 معرفی کرد تا به هر دو اتهام وی در شعبه مذکور رسیدگی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha