رئیس سازمان غذا و دارو گفت: عطاری یک فروشگاه است که حق فروش هیچ دارویی را ندارد و فقط باید گیاهان دارویی موثر و بی‌خطر را عرضه کنند.

سلامت نیوز:رئیس سازمان غذا و دارو گفت: عطاری یک فروشگاه است که حق فروش هیچ دارویی را ندارد و فقط باید گیاهان دارویی موثر و بی‌خطر را عرضه کنند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر رسول دیناروند با بیان اینکه متاسفانه در عطاری‌ها کالاهای غیرمجاز عرضه می‌شود، گفت: عطاری یک فروشگاه است که حق فروش هیچ دارویی را ندارد. در عطاری‌ها نباید داروهای گیاهی، شیمیایی و داروهای مخدر موجود باشد و این داروها را به فروش رسانند.


دیناروند افزود: عطاری فروشگاهی است که می‌تواند گیاهان دارویی موثر و بی‌خطر را عرضه کند، اما متاسفانه برخی عطاری‌ها پا را فراتر گذاشته‌اند. البته در همه استان‌ها دستورالعمل بازرسی داریم و در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلفی نیز با آنها برخورد می‌کنند. خوشبختانه در اکثر استان‌ها عملکرد خوبی داشته‌ایم و دانشگاه‌ها توانسته‌اند عطاری‌ها را ساماندهی کنند.


بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دیناروند گفت: در استان تهران باید نظارت‌ها توسط دانشگاه‌ها تقویت شود و باید برنامه‌ریزی‌ جهت اعمال نظارت‌های بیشتر در اولویت دانشگاه‌ها قرار گیرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha