رییس سازمان نظام پرستاری از ابلاغ قانون ارتقای بهره وری خدمات کارکنان بالینی نظام سلامت که به کاهش ساعت کار پرستاران نیز معروف شده است، خبر داد.

"غضنفر میرزابیگی" در گفت و گو با ایرنا افزود :‌این قانون برای اجرا به دستگاه های ذی ربط از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت رفاه و تامین اجتماعی، وزارت کار و امور اجتماعی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سازمان نظام پزشکی و نظام پرستاری ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه "‌پیش نویس آیین نامه اجرایی این قانون نیز آماده شده است"، اظهار امیدواری کرد که آیین نامه اجرایی قانون ارتقای بهره وری خدمات کارکنان بالینی در جلسه ای متشکل از نمایندگان دستگاه های مورد اشاره به تصویب برسد.
رییس سازمان نظارت پرستاری در خصوص اجرای این قانون برای کارکنان بالینی نظام سلامت گقت:‌ این قانون با پیگیری های نظام پرستاری حتما اجرا خواهد شد.
میرزابیگی اظهار داشت: قانون، اگر متولی خوبی داشته باشد روی زمین نمی ماند و اجرا می شود و سازمان نظام پرستاری نیز از کوچکترین فرصت برای رفاه پرستاران کشور استفاده خواهد کرد تا قانون ارتقای بهره وری خدمات بالینی نظام سلامت اجرا شود.
بر اساس ماده واحده قانون بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت، آیین نامه اجرایی این قانون حداکثر سه ماه پس از تصویب، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری وزارتخانه های کار و امور اجتماعی، رفاه و تامین اجتماعی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان های نظام پزشکی و پرستاری تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
بر اساس قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت، ساعت کار هفتگی شاغلین موضوع این قانون با توجه به سختی کار، سابقه خدمت و کار در نوبت کاری های غیرمتعارف به تناسب در هفته، حداکثر تا هشت ساعت تقلیل می یابد.
همچنین ساعت کار در نوبت کاری شب و ایام تعطیل با ضریب 1/5 و در نوبت عصر با ضریب 1/2 محاسبه می شود.
مشمولین این ماده اجازه کار بیش از 12 ساعت متوالی را ندارند و می توانند حداکثر معادل نصف ساعت کار موظفی ماهانه، با توافق کارفرما و کارمند اضافه کار انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha