معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی بر لزوم پایدار شدن منابع نظام سلامت و طرح تحول سلامت تاکید کرد.

سلامت نیوز:معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی بر لزوم پایدار شدن منابع نظام سلامت و طرح تحول سلامت تاکید کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، عزت‌الله گل‌علیزاده در جمع پزشکان و پیراپزشکان نوشهر اظهار کرد: طرح تحول سلامت در دولت تدبیر وامید به عنوان یکی از طرح‌های ارزشمند اتفاق افتاد و از سویی با شروع دوره جدید دولت، بحران دارویی برطرف شد. همچنین پرداختی‌ها از جیب مردم با اجرای طرح تحول نظام سلامت تا حدود زیادی کاهش یافت.


وی با تاکید بر اینکه دغدغه‌های نظام پزشکی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها تامین منابع پایدار است که متاسفانه منابع پایدار مستقلی برای طرح‌ها در نظر گرفته نشده است. در اوایل طرح، پرداختی‌ها به ارایه دهندگان خدمات مناسب بود، اما در ادامه طرح شاهد نقصان هستیم که امیدواریم منابع مالی شفاف برای برای طرح دیده شود.


گل‌علیزاده در ادامه با بیان اینکه متاسفانه طی یکی دو سال اخیر کرامت جامعه پزشکی مورد خدشه قرار گرفته است، ابراز کرد: از سوی رسانه‌ها خصوصا رسانه ملی و جراید و بعضی همکاران کرامت جامعه پزشکی مورد خدشه قرار گرفت. در سال 92 در کمیسیون بهداشت مجلس بحث پزشکان زیرمیزی بگیر مطرح شد که در سریال‌های مختلف از جمله "در حاشیه" این موضوع به نمایش درآمد.


وی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی تاکنون خدمات زیادی را به این نظام انجام داده است، گفت: جامعه پزشکی همان‌هایی هستند که در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم کردند و خدمات ارزشمندی را نیز از نظر درمانی به رزمندگان ارائه دادند. جامعه پزشکی اولین گروهی بودند که به خودکفایی رسیده و در دهه 60 که بسیاری از اعزام‌ها به خارج از کشور انجام می‌شد، نیاز کشور را مرتفع کردند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha