سلامت نیوز: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان سلماس در بررسی خبر مرگ مادر در حین زایمان و بخاطر نداشتن هزینه های درمانی در شبکه های اجتماعی و رسانه های جمعی را تکذیب کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بـوکان نـیوز معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان سلماس اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع با حضور در بیمارستان خاتم الانبیاء سلماس در ساعت ۲ بامداد روز پنجشنبه دوازدهم شهریور با حضور در آن بیمارستان صحت و سقم موضوع را پیگیر شدند.

دکتر امیر تیموری افزود: با بررسی پرونده بیمار « م.ز » مشخص گردید بیمار با حاملگی ترم ارجاعی از  شهرستان شوط  در مرکز درمانگاه  تخصصی و در بخش جراحی زنان و زایمان  بیمارستان خاتم الانبیاء سلماس گردیده و به علت کاهش حرکات جنین و با نظر متخصص زنان کشیک در مورخه سوم مرداد ماه بصورت طبیعی و بدون هیچگونه عارضه ای برای مادر و نوزاد زایمان انجام گرفته و حتی گفتی است که نوزاد پس از زایمان شیر مادرش را نیز خورده بود.

وی عنوان کرد: حدود دوازده ساعت پس از زایمان و درحالی که مادر و نوزاد در سلامت کامل بوده اند، به صورت ناگهانی مادر دچار درد سینه گردیده و با نظر متخصص قلب و عروق به علت نارسایی شدید قلبی، پس از هماهنگی با ستاد هدایت درمان به بیمارستان قلب سیدالشهداء ارومیه اعزام شده است.

معاون فرماندار سلماس با تاکید بر این نکته که بیمار و یا همراهان وی درخواست عمل جراحی را از کادر درمانی مطرح نکرده اند و با توجه به اظهارات همسر مرحومه هیچگونه درخواست وجهی از ایشان و یا همراهان وی انجام نشده و همسر وی در حین عمل زایمان فوت نکرده است. ضمنا بیمار و یا همراهان وی درخواست سزارین نداشته و همچنین با تشخیص متخصص زنان و زایمان نیز علتی برای سزارین ایشان نبوده است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اظهارات همسرمرحومه بنام « و.م » هیچگونه درخواست وجهی در قبال عمل زایمان از ایشان ویا همراهان بیمار نشده و همسر وی در حین عمل زایمان فوت نگردید و سه روز پس از وضع حمل و در بیمارستان ارومیه فوت شده اند. همچنین همسر بیمار تأکید نمودند که هیچگونه شکایتی از سوی بنده و خانواده همسرم از بیمارستان و یا پزشکان صورت نگرفته است.

تیموری با تکذیب اخبار منتشره در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در این خصوص، تصریح کرد: با عنایت به اجرای طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید از هیچ کس در بیمارستان های دولتی بابت عمل جراحی بهایی اخذ نمی شود و فقط در موقع ترخیص بیمار از روستائیان ۳ درصد و از شهرنشینان ۶ درصد هزینه های بستری و درمان اخذ می گردد.

واکنش دکتر آقازاده به حاشیه سازی فوت مادر سلماسی

 دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در این خصوص گفت : در تاریخ ۱۱ شهریور ماه ۱۳۹۴ در سایت روز نو  خبری مبنی بر فوت مادر بارداری بدلیل عدم توانایی در پرداخت هزینه های زایمان در بیمارستان سلماس منتشر شد که  بدلیل اهمیت ادعای مطرح شده، شخصاً موضوع را از شبکه بهداشت و درمان شهرستان سلماس پیگیری نمودم که آنها چنین موردی را تکذیب کردند و تکذیبیه نیز به رسانه ها اعلام گردید . ولی مجددا برخی سایتها با انتشار نام بیمار و مطالبی تحت عنوان جزئیات تازه از مرگ مادر فوق الذکر در صدد ایجاد جو نامناسب و مشوش نمودن اذهان عمومی  برآمدند .

وی افزود : بنابراین این ادعا که بیمار بعلت عدم توانایی مالی تحت مراقبتهای درمانی لازم قرار نگرفته و جان خود را ازدست داده است کذب محض می باشد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه گفت : ما معتقدیم که رسانه ها بازوان توانمند عرصه سلامت هستند و در حل مشکلات بهداشت و درمان مردم بسیار کمک کننده می باشند و از طرف دیگر همواره بر ارائه شفاف و صادقانه مشکلات این عرصه برای مردم و مسئولان تاکید نموده و در عمل نیز آن را اثبات کرده ایم و از نقد منصفانه نیز استقبال می کنیم ولی وقتی برخی رسانه ها با سیاه نمایی و نشر مطالب تحریف شده و کذب سعی در بر هم زدن آرامش روانی مردم و نیز تلاش در جهت پاشیدن بذر ناامیدی در جامعه می نمایند قطعاً با واکنش صریح حوزه سلامت مواجه می شوند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha