یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 160647

یک متخصص زنان و زایمان در همدان گفت: خانم‌هایی که در دوران غیرشیردهی دچار آبسه پستان می‌شوند باید از لحاظ بیماری‌های بدخیم و خطرناک مورد بررسی قرار گیرند.

سلامت نیوز:یک متخصص زنان و زایمان در همدان گفت: خانم‌هایی که در دوران غیرشیردهی دچار آبسه پستان می‌شوند باید از لحاظ بیماری‌های بدخیم و خطرناک مورد بررسی قرار گیرند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر صغری ربیعی اظهار کرد: در آبسه پستان نیز مانند آبسه سایر نقاط بدن، میکروب از طریق مجاری شیری و از نوک پستان وارد بافت سینه شده، به مجاری شیری نفوذ کرده، در محیط بی‌هوازی رشد کرده و تبدیل به آبسه می‌شود.


وی تصریح کرد: آبسه پستان در ابتدا یک عفونت ساده است که بر اثر عدم درمان یا درمان ناکافی منجر به ایجاد آبسه می‌شود. همچنین لمس توده، قرمزی، تب‌دار و دردناک بودن سینه با حدود مشخصی از بافت اطراف پستان از نشانه‌های ابتلا به آبسه پستان است.


این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه آبسه پستان در زنان شیرده شایع است، تاکید کرد: افرادی که در زمان غیر از شیردهی دچار آبسه پستان می‌شوند، حتما باید از لحاظ علت و بیماری‌های بدخیم مورد بررسی پزشکی قرار گیرند. درمان آبسه پستان از طریق جراحی، تخلیه و استفاده همزمان از آنتی بیوتیک‌ها صورت می‌گیرد.
ربیعی تصریح کرد: اگر با ایجاد فشار بر سینه از نوک پستان چرک خارج شود، شیرخوار نباید از شیر مادر تغذیه شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha