پنجشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 161143

پس از به پایان رسیدن مراحل درمان بیماری سرطان، متخصصان اطمینان می دهند که بیماری را پشت سر گذاشته اید اما باید اقداماتی انجام دهید که احتمال بازگشت بیماری را کاهش دهد.

رژیم غذایی که مانع از بازگشت سرطان می شود

سلامت نیوز: پس از به پایان رسیدن مراحل درمان بیماری سرطان، متخصصان اطمینان می دهند که بیماری را پشت سر گذاشته اید اما باید اقداماتی انجام دهید که احتمال بازگشت بیماری را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، هرچند گفته می شود که موادمغذی موجود در غذاهای طبیعی در حفظ سلامت موثر است، اما به نقل از سایت «Healthnews»، عوامل زیادی وجود دارد که تأثیرگذاری این امر را کاهش می دهد؛ از جمله روش کاشت و درو کردن محصول، سموم محیطی و اتخاذ برنامه غذایی ناسالم. از طرفی برخی داروها و بیماری ها مانع از جذب مواد مغذی در بدن می شود. به همین علت پزشکان به بیماران خاص مکمل تجویز می کنند تا هر نوع کمبود اصلاح شود. از آن جا که تداخل موادغذایی و داروها ممکن است روی درمان تأثیر بگذارد، بهتر است در این زمینه با پزشک مشورت شود.
اسیدهای چرب امگا3 :

 DHA و EPA (اسیدهای چرب امگا3) مانع از افزایش سلول های سرطانی سینه می شود. همچنین التهاب و خستگی مفرط را در بیماران کاهش می دهد.

GLA نوع دیگر امگا3 کمک می کند تا اسید چرب در بدن متعادل بماند و تأثیر ضدالتهابی آن افزایش پیدا کند.

دوز تهیه شده: روزی 2 تا 3گرم ترکیبی EPA و DHA همراه با حداقل روزی یک تا 2گرم GLA.

ایزوتیوسیانات و ایندولیل متان:

ایزوتیوسیانات به وفور در سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، گل کلم و کلم یافت می شود و تأثیر ضدتومور آن زیاد است. ایندولیل متان هم مانع افزایش سلول های سرطانی می شود. ایندولیل متان، سوخت و ساز استروژن را متعادل می کند.

کورکومین:

عصاره زردچوبه که مانع از بروز سلول های متعدد توموری می شود، سلول های سرطانی را به درمان های دیگر نیز حساس می کند. میزان مصرف آن به نوع کورکومین بستگی دارد. نوع مریوا (Meriva) و لانگویدا (Longvida) به طور موثرتری در بدن جذب می شود.

عصاره چای سبز:

کاتکینز، نوعی آنتی اکسیدان به ویژه EGCG دارای خاصیت ضد متاستاز است و باعث تأثیر بهتر درمان های دیگر نیز می شود.

رسویراترول:

این ماده که در انگور قرمز یافت می شود روی متیل دار کردن یا متیلاسیون ژن های زنان که در معرض خطر بالای سرطان سینه قرار دارند، تأثیر می گذارد و باعث کاهش سموم پرتو درمانی می شود.

خارمریم: سیلی مارین موجود در خارمریم دارای خاصیت متاستاز است و می تواند تأثیر درمان سرطان را بیشتر کند؛ متخصصان دوز 100 تا 200 میلی گرم در روز را توصیه می کنند.

کوئرستین:

این نوعی آنتی اکسیدان است که دارای مکانیزم متعددی است، مانع از تکثیر سلول های سرطانی می شود و متابولیزم استروژن را تغییر می دهد.

عصاره دانه انگور:

مانع از تولید سلول های سرطانی می شود.

ملاتونین:

مصرف مکمل های ملاتونین علاوه بر بهبود، باعث تأثیرگذاری بیشتر درمان های مرسوم سرطان نیز می شود. مصرف روزی 20میلی گرم توصیه شده است.

ویتامین E:این ویتامین خاصیت ضدسرطانی دارد.

ویتامین K2:

در حفظ سلامت استخوان و سیستم قلبی عروقی نقش دارد. مصرف زیاد آن باعث کاهش سرطان و مرگ و میر می شود و تأثیر مثبتی روی درمان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • tandis ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    khili khob ast tamom in ha ke shoma be man rahnamaei mikonid lotfan hamishe bashid va az tamom bimariha be ma etela dahid khili amozandeh ast baraye har kom az in rahnamaei haye shoma bayad pol visit dad valil ba bodan dar salamat News jadan komak bozorgi ast be ensanha bazam az shoma va in hame zahmat tashkor mikonam va mikonim chonke khili ha dar alman hastannd ke az in salam News estefadeh mikonnd be omideh salamati baraye shoma va movafaghit az in hame ensan dosti va rahnamaei tandis . germany